O școală cu patru candidați la Evaluarea Națională. Daria a obținut cea mai mare medie: 9,15. Ea și colegii ei au învățat în sistem simultan

0
Daria Mușet a obținut cea mai mare medie la Evaluarea Națională, la școala din satul Săliște de Vașcău, Bihor

La Școala Gimnazială nr.1 Săliște de Vașcău din județul Bihor, patru elevi au susținut anul acesta Evaluarea Națională. Sunt copii care au învățat în sistem simultan, dar care au reușit să obțină note bune la examen, mai mari decât cele înregistrate în anii trecuți. Cea mai mică medie a fost 7.95, iar cea mai mare 9.15. Directoarea școlii, Daciana Nica, spune că elevii din această generație au fost ”diferiți”, și-au dorit să învețe și au fost susținuți de părinți. În plus, ei au participat la ore de pregătire suplimentară pentru Evaluarea Națională, organizate în școală de profesorii de română și matematică. ”Orele de pregătire suplimentară oferite de școală m-au ajutat enorm”, mărturisește Daria, eleva care a obținut cea mai mare medie.

În 2020, la școala din satul Săliște de Vașcău, unde se învață în sistem simultan, trei elevi au susținut Evaluarea Națională și au obținut medii între 7.32 și 7.55. Anul trecut, au fost doar doi candidați, care au încheiat examenul cu 4.77 și 6.20. Anul acesta, notele au crescut considerabil. Cei patru elevi de clasa a VIII-a, care au învățat în aceeași clasă cu cei de a VII-a (al cincilea elev înscris în clasa a VIII-a, un copil cu CES, nu s-a prezentat la examen), au avut mediile 7.95, 8.02, 8.55 și 9.15. Un ”salt” înregistrat de elevii școlii pe care directoarea Daciana Nica îl explică prin faptul că ”anul acesta, copiii au fost foarte buni”.

”Probabil și subiectele au fost mai ușoare față de anii trecuți, dar și copiii au fost diferiți. Au avut ei voința de a învăța. Nu au fost împinși de la spate, ei singuri și-au dorit să învețe, iar părinții au fost implicați și le-au fost alături. Una dintre fete a depus contestație, pentru că știe că a făcut mai mult și așteptăm rezultatul”, spune directoarea.

Pe de altă parte, din luna octombrie a anului trecut, în școală s-a organizat pregătire pentru Evaluarea Națională. În fiecare săptămână, copiii au participat la o oră suplimentară de română și la una de matematică, susținute gratuit de profesori. ”Noi suntem o școală mică, cu puțini copii, trebuie să luptăm pentru ei”, a precizat Daciana Nica.

Înainte de 2020, mai explică directoarea, rezultatele la Evaluarea Națională au fost diferite de la un an la altul: au fost ani cu note mai bune, ani cu note mai mici. ”Contează foarte mult și copilul, dacă el își dorește să învețe. Noi le spunem în fiecare zi cât de importantă este învățarea, dar sunt și copii care nu pot sau copii care nu vor și ar putea. Anul viitor, nu știu dacă vom mai avea rezultate bune, pentru că sunt diferiți copiii”, spune Daciana Nica.

Școala din Săliște de Vașcău

Eleva cu cea mai mare medie

Daria Mușet (foto) este eleva școlii din Săliște de Vașcău, care a obținut media 9.15 la Evaluarea Națională. Pentru ea, subiectele de la examen au fost ”chiar accesibile”, ”mai ușoare” decât se aștepta, iar media finală a fost o surpriză plăcută. ”Cred că puteam să iau puțin mai mult, în special la proba de limba și literatura română, dar sunt în general o persoană care se lasă copleșită de emoții, iar acestea m-au condus către niște greșeli prostești”, mărturisește Daria.

Te așteptai la notele obținute? Ce ți-ai zis când le-ai văzut?

Daria: La limba română aveam așteptări la o notă destul de bună, nu mi-am făcut probleme decât după ce am ieșit din sala de examen și mi-am dat seama de greșelile pe care le-am făcut, pe când la matematică… nici măcar nu am visat la o notă așa mare. Pot să spun, așadar, că rezultatele obținute m-au surprins plăcut, iar după ce le-am văzut mi-am promis că nu o să mă mai subestimez niciodată.

Cât de mult te-a ajutat pregătirea suplimentară organizată în școală de profesorii de română și matematică? Ai făcut și meditații?

Cred că orele de pregătire suplimentară oferite de școală m-au ajutat enorm, în timpul lor am putut aborda subiecte de care, poate, la orele de curs nu aveam timp din cauza programei care trebuia, totuși, urmată. La începutul semestrului al doilea, am început să fac și meditații la matematică, care au contribuit extraordinar de mult la rezultatele pe care am reușit să le obțin, înainte nu speram nici la nota opt.

Ați fost doar patru candidați. Colegii tăi au obținut și ei note bune. Directorul școlii spune că ați fost o generație diferită față de cele din ultimii doi ani, v-ați dorit să învățați. Așa este?

Într-adevăr, eu și colegii mei ne-am propus să muncim și să ne facem școala și părinții mândri de noi. Am fost întotdeauna deschiși oportunității de a face o oră de matematică sau română în plus, iar profesorii au fost mereu dispuși să ne ajute.

Cât de greu a fost să înveți în toți acești ani într-o clasă simultană?

Poate au fost unele momente mai dificile, dar în general profesorii au avut grijă ca acest „obstacol” să fie mai mult un privilegiu. Mereu am avut ceva de învățat de la celelalte clase și totodată mi-am dezvoltat atenția distributivă.

La ce specializare mergi și unde?

Aș vrea să merg pe profil de matematică-informatică, la Colegiul Național ”Avram Iancu” Ștei, iar mai departe mă gândeam să continui tot în sfera IT.

Școala din Săliștea de Vașcău – laboratorul de informatică, amenajat în acest an în proiectul ”Laboratoare rurale”. Sursa foto: Facebook/ Daciana Nica

Citește și: După Evaluarea Națională, Emanuel se pregătește pentru Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori. Anul trecut, a obținut medalia de aur

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.