Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi, că este important ca evaluarea elevilor să fie făcută ritmic de fiecare profesor, iar relevantă este media de la finalul anului şcolar, relatează Agerpres.
„Nu a propus nimeni să fie vorba de cinci teze pentru cinci module de învăţare. Mai mult decât atât, relevanţă are o medie anuală la finele anului şcolar. Important este ca evaluarea să fie ritmică, să fie făcută pe parcurs, să fie făcută de fiecare profesor care ştie cel mai bine cum îşi planifică propria disciplină şi cum evaluează propria disciplină. Cu siguranţă vor fi medii anuale. Vom vedea ce alte condiţii sunt”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a adăugat că, personal, propune să i se lase profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei şi al clasei. „Eu, personal, propun să avem o flexibilitate ridicată în aşa fel încât să lăsăm profesorului libertatea de a-şi adapta predarea şi evaluarea la specificul materiei, la specificul clasei căreia îi predă”, a explicat ministrul.
Precizările ministrului vin în contextul în care urmează să fie modificat Regulamentul cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), o propunere fiind eliminarea obligativității tezelor. De asemenea, elevii ar putea avea o singură medie la final de an școlar.
Modificarea ROFUIP are loc în urma schimbării structurii anului școlar. Potrivit ordinului semnat de ministrul Educației, anul școlar 2022-2023 va fi împărțit în cinci module de învățare. Cursurile vor începe în data de 5 septembrie 2022 și se vor încheia pe 16 iunie 2023.
Structura anului școlar 2022—2023:
- Cursuri — de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;
- Vacanță — de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022;
- Cursuri — de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022;
- Vacanță — de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023;
- Cursuri — de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz;
- Vacanță — o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023;
- Cursuri — de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023;
- Vacanță — de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023;
- Cursuri — de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023;
- Vacanță — de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.
-
- Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023;
- Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023;
- Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, pentru clasele din
învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023; - Pentru clasele din învățământul postliceal, având calificări din domeniul sănătate și asistență pedagogică, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.
Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se vor desfășura în perioada 27 februarie—16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe nu se planifică în același interval de cursuri (modul de învățare).
La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.