De ce susține ministrul Educației renunțarea la teze: ”Și-au dovedit inutilitatea. Văzând rezultatele, am înțeles că nu își mai ating scopul”

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri seara, la TVR1, că susține renunțarea la tezele semestriale întrucât acestea și-au dovedit ”inutilitatea”, ”nu își ating scopul” și ”nu au relevanța scontată”. ”Dacă se va rămâne pe împărțirea pe semestre, am spus că propun să se renunțe la obligativitatea tezelor. Dar dacă un profesor va vrea să dea o lucrare scrisă, cu sau fără nume de teză, el va putea să facă această evaluare, nu-l oprește nimeni, doar că renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Principalele declarații ale ministrului Educației pe tema renunțării la obligativitatea tezelor, în emisiunea Tema Zilei, de la TVR 1:

  • Nu am spus că se renunță la semestre. Singurul lucru, am spus că renunț eu la ideea de a pleda pentru trimestre. Am mai spus de asemenea că voi propune să se renunțe la tezele semestriale. Mai departe, modificările, începând cu renunțarea la tezele semestriale, trebuie făcute în ROFUIP – Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, care face obiectul unui ordin de ministru ce se va discuta cu partenerii de dialog social, profesori, elevi, părinți și cu experți în științele educației, ocazie cu care vom vedea care sunt și formele de evaluare. Deci lucrurile clare sunt structura anului școlar și propunerea de a renunța încă din anul școlar 2022-2023 la teze.”
  • De ce am făcut această propunere de renunțare la teze? Am făcut-o pentru că, în anul școlar 2020-2021, am văzut că 53% din elevii României au luat note peste 8.50. (…) Am spus, tezele pot fi o modalitate de creștere a relevanței notelor. Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa. Pentru că, după primul semestru, notele peste 8.50, luând în calcul și tezele, ponderea acestor note n-a mai fost 53%, a fost 60%. Lucru care mi-a arătat că tezele, într-adevăr, am înțeles acest lucru, nu au relevanța scontată.”
  • ”(…) Nu vreau să se înțeleagă că se vor înlocui semestrele cu cinci rânduri de evaluări sau, mai rău, că va fi nevoie de cinci medii pentru fiecare dintre cele cinci module. Nu, în niciun caz. (…) Dacă vor rămâne semestrele și experții în științele educației vor avea argumente pentru ca mediile semestriale să se păstreze, se vor păstra. Dacă nu vor fi argumente și se va propune înlocuirea cu alte forme de evaluare mai relevante, în interesul elevilor, se vor adopta aceste forme. Dar discuția este deschisă și va fi făcută în luna aprilie cu toți cei implicați în procesul de educație.”
  • (în cazul eliminării tezelor) ”Fiecare profesor va ști să facă această evaluare ritmică. Dacă se va rămâne pe împărțirea pe semestre, am spus că propun să se renunțe la obligativitatea tezelor. Dar dacă un profesor va vrea să dea o lucrare scrisă, cu sau fără nume de teză,  știut fiind faptul că prin regulament o să se renunțe la obligativitatea tezelor, el va putea să facă această evaluare, nu-l oprește nimeni, doar că renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela care am susținut importanța lor, dar văzând rezultatele am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul. Și atunci vom merge, voi încuraja cât se poate de mult acea evaluare standardizată și digitalizată și încă din acest an am cerut ca aceste evaluări să se piloteze.”

Citește și: Anul școlar 2022-2023 va fi împărțit în cinci module de învățare. Ministrul Educației: Intenționăm să renunțăm la tezele semestriale

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.