Elevii pot da feedback profesorilor pentru activitatea de la clasă. Ordinul a fost aprobat de ministrul Educației

0

Ordinul care le va permite elevilor să dea feedback profesorilor pentru activitatea de la clasă a fost aprobat de ministrul Educației. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat Radu Szekely, care a postat pe o rețea de socializare și fișa de feedback semestrial ce va fi completată de către elevi.

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei de acordare a feedbackului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar a fost aprobat pe 31 mai.

În fișa de feedback, elevii vor aprecia de la 1 la 5 în ce măsură sunt de acord cu 16 afirmații privind modul în care un cadru didactic desfășoară activitatea la clasă. Printre acestea: Profesorul explică clar materia; Profesorul îmi explică moduri în care să învăț mai eficient; Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante; Atmosfera este plăcută în cadrul orelor; Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine; Profesorul este interesat de starea mea de bine.

Fișa va fi anonimă și va putea fi completată electronic sau în format tipărit. În aceeași fișă, elevul are posibilitatea de a mai scrie ce și-ar dori la disciplina respectivă și ce i-ar spune profesorului după un semestru.

”Școala este, an de an, sursă de așteptări, împliniri și dezamăgiri – și pentru elevi, și pentru profesori, și pentru părinți. Toți sunt implicați în actul educațional într-un fel, și toți vor să-l facă mai bun. Cred că ȘI elevii ȘI profesorii primesc azi, de #ziuacopilului un cadou: posibilitatea de a-și îmbunătăți relațiile într-un spirit de fair-play, de reflecție, de consultare și de ascultare a celuilalt.

Feedbackul este în primul rând un instrument de analiză a propriei munci, fie ea de predare sau de învățare. Elevul își pune niște întrebări pe care nu întotdeauna i le pune cineva, cum ar fi referitor la cele mai eficiente moduri în care învață, la înțelegerea criteriilor după care este evaluat, la relația dintre efortul depus și rezultate, sau la ce îl motivează să participe la anumite ore. Această autoanaliză îl va sprijini evident și pe profesor să înțeleagă și mai bine cum poate să ajute fiecare elev în parte să progreseze, să descopere mai ușor ce merge la clasă și ce poate merge și mai bine.

În plus, ne dorim ca prin acest proces să educăm generațiile viitoare și în ceea ce privește necesitatea și relevanța feebackului în societatea modernă, într-o democrație. Adică le va reveni profesorilor și părinților, dar și tinerilor din Consiliul Național al Elevilor care au militat pentru această metodologie, sarcina de a-i sprijini pe copii și tineri să dezvolte abilități de a își exprima opiniile în mod constructiv, fără judecăți de valoare sau agresivitate, într-un limbaj civilizat, care să ajute, nu să jignească”, a scris Radu Szekely, marți, pe Facebook.

”Încrederea este o valoare esențială, care definește respectul reciproc și interdependența între toți actorii implicați în educație, în special între elev și profesor. Între părți trebuie să existe relații constructive îndreptate spre atingerea misiunii școlii, aceea de a-i pregăti pe copii și tineri pentru o viață independentă, de modelare a lor în adulți responsabili.

Ministerul Educatiei a definitivat Metodologia prin care profesorilor li se dă posibilitatea de a consulta, în mod sistematic și constructiv, elevii, cu privire la modul în care aceștia percep beneficiile educației. Elevilor li se dă șansa să reflecteze în mod regulat asupra modului în care școală îi ajuta să se dezvolte, să crească.

Este foarte important ca elevii să fie parte a tuturor aspectelor învățării, iar oferirea de feedback constructiv este o abilitate care sprijină adultul independent în organizarea relațiilor de familie, de muncă sau sociale”, se arată și într-o postare pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.