Elevii pot oferi feedback, la finalul anului școlar, profesorilor care predau la clasă, prin fișe anonime în format tipărit sau electronic, prevede noul Statut al elevului, publicat luni, 12 august, în Monitorul Oficial. Documentul conține și modelul de fișă de feedback, în care elevii pot completa dacă profesorul explică clar materia, dacă sarcinile de lucru la clasă sunt interesante sau dacă atmosfera este plăcută în cadrul orelor (fișă se regăsește și într-un ordin din 2021).
Printre ”Drepturile elevilor” cuprinse în Statutul elevului 2024 se numără și ”dreptul de a oferi feedback, la finalul anului școlar, cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe anonime sau prin intermediul unor chestionare online anonime securizate, elaborate conform modelului din anexa care face parte integrantă din prezentul statut, în baza unei proceduri stabilite de consiliul de administrație”.
”Rezultatele feedbackului sunt discutate cu profesorul de la clasă la începutul anului școlar următor, în vederea îmbunătățirii activității de la clasă”, se arată în Statut.
Potrivit fișei incluse în document, elevii vor aprecia activitatea profesorului de la clasă, pe o scară de la 1 la 5, având posibilitatea să completeze și ce și-ar dori de la disciplina respectivă și ce i-ar transmite profesorului.
Feedbackul pentru profesori a fost reglementat prin ordinul ministrului Educației nr. 3864 din 2021, care aproba Metodologia de acordare a feedbackului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar. Modelul fișei de feedback inclus în noul Statut al elevului este identic cu cel din 2021, fiind preluat inclusiv faptul că acesta se acordă semestrial.
Citește și:
- Concursul de admitere în clasa a IX-a, inclus în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar 2024
- Statutul elevului și ROFUIP 2024: Elevii care deranjează orele pot fi trimiși „într-un alt spațiu” din școală. Media la purtare, scăzută la 20 de absențe nemotivate