Sorin Cîmpeanu: Așteptăm o evoluție epidemiologică în scădere pentru aducerea cu prezență fizică la școală și a elevilor din clasele V-VII și IX-XI

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a venit, joi, în cadrul unor intervenții televizate, cu noi precizări privind scenariile în care vor funcționa școlile începând de săptămâna viitoare, spunând că, după contopirea scenariilor galben și roșu, au rămas două scenarii, iar raportarea se va face la pragul de 1 la mia de locuitori. În localitățile în care rata de infectare depășește acest prag, nu vor putea veni la școală și vor continua să învețe online elevii din clasele V-VII și IX-XI. 

”Așteptăm o evoluție epidemiologică în scădere pentru a putea reanaliza posibilitatea aducerii cu prezență fizică la școală și a elevilor din clasele V-VII și IX-XI, știut fiind că predarea online generează pierderi mari și foarte mari. (…) Obiectivul nostru este prezență fizică în absolut toate școlile, dar asta depinde strict de evoluția epidemiologică și de progresul vaccinării”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Antena 3.

În ceea ce privește scenariile de deschidere a școlilor, ministrul Educației a precizat că deciziile de funcționare se vor lua pe baza datelor de astăzi, care arată că 1731 de  localități sunt în scenariul verde, cu o rată de infectare mai mică de 1 la mie, iar 1450 de localități se află în scenariul al doilea cu rata de infectare mai mare de 1 la mie.

Am reușit să reducem numărul scenariilor la două: școlile care funcționează în localități în care rata de infectare este sub 1 la mie vor merge cu prezență fizică, indiferent de clasă. Toți elevii și toți preșcolarii vor merge cu prezență fizică în cele 1731 de  localități care astăzi sunt în scenariul verde, cu rată de infectare mai mică de 1 la mie.

Cel de-al doilea scenariu este cel în care rata de infectare este mai mare de 1 la mie. Astăzi sunt 1450 de localități în care rata de infectare este mai mare de 1 la mie. În aceste școli, vor merge cu prezență fizică, în data de 5 mai, toți copiii din grădinițe, toți elevii din învățământul primar și, de asemenea, vor merge toți elevii școlilor speciale. (…)

Pentru elevii claselor terminale, a VIII-a, a XII-a, a XIII-a şi clasele terminale din învățământul post-liceal şi învățămânntul profesional, aceștia vor începe școala în data de 10 mai. Acești elevi nu au avut structura de an școlar modificată. (…) Elevii claselor terminale vor reveni în toată România la școală, cu prezență fizică, în data de 10 mai. Este o schimbare importantă. Practic, atunci când rata de infectare este mai mare de 1 la mie,  vor rămâne în online doar elevii claselor a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a și a XI-a”, a declarat ministrul.

  • Scenariul 1 (rata de infectare sub 1 la mie): toți elevii și copiii de grădiniță merg fizic la școală, începând cu data de 5 mai, elevii din clasele terminale începând cu data de 10 mai.
  • Scenariul 2 (rata de infectare mai mare de 1 la mie): toți elevii din învățământul primar, copiii din grădinițe și elevii din învățământul special merg fizic la școală, precum și elevii din clasele terminale, începând din data de 10 mai.

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Sorin Cîmpeanu a mai arătat că elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține evaluările  în luna mai, începând cu data de 12 mai – clasa a VI-a, 18 mai – clasa a IV-a și 25 mai – clasa a II-a și ”toate aceste evaluări se vor susține cu prezență fizică”.

De asemenea, potrivit ministrului, orele remediale se vor organiza cu prezență fizică, indiferent de clasă, indiferent de rata de infectare, singurii care nu vor putea participa la programul de recuperare fiind cei din localitățile carantinate.

În ceea ce privește testarea elevilor, Sorin Cîmpeanu a spus că în continuare vor fi folosite în școli testele antigen rapide.

”Am înțeles argumentele INSP pe baza cărora… poate fi utilizat și un test non-invaziv, dar el va trebui confirmat printr-un test antigen rapid și apoi printr-un test PCR. Este vorba, ni s-a explicat, de o îngreunare a procedurilor care n-ar aduce plusuri și, mai mult decât atât, trebuie să admit argumentul conform căruia testele non-invazive nu sunt luate în calcul la rata de infectare, deci cazurile depistate pozitiv nu pot fi integrate în sistemul național de raportare a cazurilor confirmate pentru că nu sunt omologate în acest sens. Trebuie să recunosc că este un argument solid”, a precizat ministrul Educației la B1 TV.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here