Ministrul Educației: Trendul epidemiologic descendent, condiţia esenţială pentru revenirea tuturor elevilor, cu prezenţă fizică, la şcoală

0

Un trend epidemiologic descendent reprezintă condiţia esenţială pentru revenirea tuturor elevilor la şcoală, cu prezenţă fizică, în timp ce testarea copiilor şi vaccinarea personalului din învățământ sunt condiţii favorizante, spune ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. 

Potrivit ministrului, revenirea cât mai grabnică a tuturor elevilor, cu prezență fizică, în școli reprezintă un obiectiv major, ”cu condiţia confirmării unui trend epidemiologic descendent”.

Această condiție este esențială. Condiții favorizante sunt modul în care va putea să avanseze campania de vaccinare a personalului din învățământ (…) A doua condiție este cea a testării. Repet, condiția determinantă este factorul epidemiologic, trend descendent.

Dorim să se utilizeze toate testele care pot fi relevante, invazive considerate sau non-invazive, să fie testaţi toţi elevii care prezintă simptome şi toţi contacţii direcţi ai acestor elevi. Acesta este grupul-ţintă pentru o testare corect orientată.

Pentru asta este nevoie de utilizarea mai multor tipuri de teste pentru că în multe dintre şcolile din România personalul medical lipseşte. Gândiţi-vă că DSP-ul ar trebui să meargă rapid, în timpul celor patru ore de curs, într-o şcoală dintr-o localitate care este la 50-60-70-80 de kilometri. Sunt lucruri greu de realizat fără achiziţia unor teste care să poată fi administrate altfel decât de personal medical.

Cu aceste condiții, școala se va putea redeschide în luna mai, în a doua parte a lunii mai, depinde de trendul epidemiologic”, a declarat Sorin Cîmpeanu, joi seară, la TVR.

Întrebat dacă s-a ajuns la un numitor comun în ceea ce privește folosirea testelor non-invazive, ministrul Educației a răspuns: „Deocamdată sunt disponibile testele antigen rapide. Pentru testele non-invazive există o solicitare a premierului, există o promisiune de implicare pentru a identifica soluţii şi există o solicitare de introducere a acestor teste în metodologia INSP-ului.

Ministrul Educației a mai spus că, spre finalul lunii aprilie, se va face o nouă analiză ”pentru a avea date noi despre evoluţia trendului epidemiologic”.

”Oricum, în data de 4 mai, pentru toți elevii, cu excepția celor din clasele terminale, se va reveni la școală după scenariile cunoscute”, a arătat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a reluat ideea că este greu de înţeles de ce clasele a VIII-a, din localităţile unde predarea se face după scenariul roşu, trebuie să adopte sistemul de predare hibrid, în timp ce elevii de clasa a IV-a pot veni toţi la şcoală.

Nu înţeleg de ce elevii clasei a IV-a pot veni la şcoală cu prezenţă fizică, tot efectivul clasei, şi este un lucru foarte bun, iar cei de clasa a VIII-a, care au şi examenul de evaluare naţională şi sunt pe acelaşi palier, în acelaşi interval orar, în clase cu dimensiuni identice, trebuie să aibă efective înjumătăţite. E greu de explicat logic această condiţie. Cerinţe epidemiologice ce depăşesc competenţa şi înţelegerea Ministerului Educaţiei. Încercăm să comunicăm cât mai bine (cu Ministerul Sănătăţii – n.r.), reuşim să comunicăm profesionist, însă ne lovim de această impunere de înjumătăţire a claselor, fără să avem competenţă de a desfiinţa aceste argumente, pentru că Ministerul Educaţiei nu are o direcţie medicală”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Citește și: Întâlnire Iohannis-Cîmpeanu: La reluarea cursurilor, după vacanța de primăvară, se vor aplica aceleași scenarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.