Reducerea numărului de ore. Părinții și profesorii, întrebați ce discipline ar trebui tăiate de la gimnaziu. MEC anunță că vor fi consultați și elevii

0
Foto: Chestionar - surveymonkey.com

Ministerul Educației a lansat o consultare publică în care părinții și profesorii sunt întrebați, prin intermediul a două chestionare online, care sunt disciplinele din gimnaziu care nu ar trebui să se mai regăsească printre cele obligatorii și la ce discipline obligatorii ar trebui redus numărul de ore. Consultarea are loc în contextul revizuirii planurilor-cadru pentru punerea în aplicare a modificărilor aduse Legii educației naționale, care prevăd reducerea numărului de ore la școală. MEC anunță că elevii vor fi consultați și ei cu privire la revizuirea planurilor-cadru. Chestionarele online trebuie completate până la data de 15 martie.

Legea care stabilește reducerea numărului de ore pentru elevi prevede că ”numărul de ore alocat disciplinelor din planurile cadru de învăţământ este în medie 20 de ore pe săptămână la învăţământul primar, în medie 25 de ore pe săptămână la învăţământul gimnazial şi în medie 30 de ore pe săptămână la învăţământul liceal”.

Potrivit HotNews.ro, grupul de lucru pentru modificarea planurilor-cadru de la gimnaziu, constituit la nivelul MEC, a realizat două chestionare prin care părinții și profesorii sunt întrebați de la ce discipline obligatorii din gimnaziu ar trebui să se taie ore, ce discipline nu ar trebui să se regăsească printre cele obligatorii, dar și ce materii ar trebui introduse în școli.

Accesați aici: Revizuirea planurilor-cadru gimnaziale. Chestionar părinți

  • Disciplinele obligatorii în gimnaziu sunt: Limba și literatura romană, Limba și literatura maternă, două  Limbi moderne, Elemente de limbă latină și de cultură romanică, Matematică, Fizică, Chimie, Biologie, Educație socială,  Istorie, Geografie, Religie, Educație plastică, Educație muzicală,  Educație fizică și sport, Educație tehnologică, Informatică și TIC, Consiliere și dezvoltare personală. Numiți  1-3 discipline obligatorii care considerați că ar trebui să își reducă numărul de ore și la ce clasă. Vă rugăm  să argumentați.
  • Numiți 1-3 discipline obligatorii pentru care considerați că numărul actual de ore nu este suficient și pentru ce clasă. Vă rugăm să argumentați.
  • Numiți disciplinele care, în opinia dvs., nu ar trebui să se regăsească printre disciplinele obligatorii. Vă rugăm să justificați această opinie.
  • Câte discipline opționale ar trebui să existe în clasele gimnaziale?
  • Numiți una sau mai multe discipline care ar trebui introduse în școli, care ar fi importante pentru formarea copilului dumneavoastră.

Accesați aici: Revizuirea planurilor-cadru gimnaziale. Chestionar profesori

  • Numiți  1-3 discipline obligatorii care considerați că ar trebui să își reducă numărul de ore și pentru ce clasă. Vă rugăm să argumentați.
  • Numiți  1-3 discipline obligatorii pentru care considerați că numărul actual de ore nu este suficient și pentru ce clasă. Vă rugăm să argumentați.
  • Numiți disciplinele care, în opinia dvs., nu ar trebui să se regăsească printre disciplinele obligatorii și pentru ce clasă. Vă rugăm să justificați această opinie.
  • Câte discipline opționale ar trebui să existe în clasele gimnaziale?
  • Numiți una sau mai multe discipline care ar trebui introduse în Planul cadru, importante pentru formarea elevilor  dumneavoastră, precum și statutul acestora (obligatoriu, opțional).

Chestionarele care au ajuns și în școli trebuie completate până la data de 15 martie, iar în urma răspunsurilor primite, reprezentanții ministerului vor elabora un studiu de impact privind tăierea orelor și apoi va fi luată o decizie.

”Dacă oamenii răspund până pe 15 martie la aceste chestionare, atunci până la sfârșitul lunii martie va fi făcut și acest studiu de impact. Pentru că nu putem să tăiem haotic și să nu ținem cont de un feedback din partea factorilor interesați în procesul educațional. Noi încercăm să aplicăm această lege privind tăierea orelor, astfel încât să nu afecteze nici normele didactice, ne gândim la o modalitate de a aplica legea, dar fără un impact negativ asupra profesorilor”, a declarat pentru Hotnews Luminița Barcari, secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar.

Precizările Ministerului Educației

Ministerul Educației a făcut, joi, câteva precizări legate de consultarea părinților și a profesorilor cu privire la revizuirea planurilor-cadru din gimnaziu, anunțând că aceasta va fi extinsă și îi va include și pe elevi:

”Ministerul Educației și Cercetării urmărește să asigure o cât mai bună fundamentare a deciziilor privind îmbunătățirea actualului curriculum național (planuri-cadru). Conform metodologiei în vigoare (ordinul de ministru nr. 3.593/2014), au fost constituite grupuri de lucru și comisii de validare și a fost inițiat un proces sistematic de consultare cu părinți și cadre didactice în scopul colectării unor date relevante în procesul de revizuire curriculară. Cadrele didactice, alături de părinți, sunt actori esențiali în acest proces, oferind un sprijin real pentru identificarea aspectelor care pot fi îmbunătățite și pentru formularea propunerilor de revizuire.

Implementarea cu succes a măsurilor de intervenție dezvoltate în cadrul acestui proces este în strânsă legătură cu sprijinul beneficiarilor direcți ai educației. Astfel, consultarea părinților și a profesorilor va fi extinsă și îi va include și pe elevi, cu sprijinul structurilor asociative ale acestora.

Datele colectate în cadrul procesului de consultare vor sprijini grupurile de lucru în formularea unor propuneri care reflectă nevoile beneficiarilor și care promovează în mod autentic competențele specifice profilului de formare al elevilor, atât la nivelul disciplinelor de trunchi comun (TC), cât și al curriculumului la decizia școlii (CDȘ).”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.