Ministrul Educației vrea corectare electronică la examene, începând de anul viitor: ”Profesorii vor corecta online, fără să se cunoască între ei”

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, își dorește ca lucrările de la examenele naționale să fie corectate online. Noul sistem ar urma să fie aplicat anul viitor la Evaluarea Naţională de la finalul clasei a VIII-a, la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a şi, ca proiect pilot, la examenul de Bacalaureat. ”Profesorii corectori vor corecta online, fără să se mai cunoască între ei. Deci, elimin de tot subiectivismul”, a spus ministrul.

„Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greşit din partea elevilor, următorul pas ar fi corectarea informatizată la nivel de itemi”, a spus Sorin Cîmpeanu, joi seara, la Digi 24.

Declarațiile ministrului despre corectarea online:

  • Există deja un proiect pilot și sunt colegi cu inițiativă – nu este o inițiativă instituționalizată a ministerului, ci o serie de colegi au demarat la nivelul evaluării pentru clasa a VI-a acest proiect pilot, evaluări la Matematică – științe, cărora să le fie alocat câte un cod per fiecare item și să fie culese rezultatele per fiecare item, în așa fel încât ai o imagine mult mai clară asupra a ce n-a mers și a mers bine, pentru a putea vedea ce trebuie să faci pe viitor. Itemii au competențe corespondente. În momentul în care, analizând pe fiecare item în parte, vezi că elevii sunt deficitari pe acele competențe, știi că trebuie să te concentrezi mai departe în procesul de îmbunătățire a predării tocmai pe acele competențe.
  • Asta s-a făcut la clasa a VI-a. Îmi doresc să se facă la anul și la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a și la Evaluare Națională. Dacă tot am introdus acest sistem apropiat de Bologna, cu acest barem fragmentat în care se punctează fiecare răspuns bun sau greșit din partea elevilor, următorul pas ar fi corectarea informatizată la nivel de itemi.
  • Fiecare dintre subiecte va avea propriul cod. Lucrarea este scanată în fața elevilor. Am văzut critici. Asta presupune să existe un scaner în fiecare clasă. Nu scanerul mă îngrijorează pe mine. (…) Sunt 7.000 de săli în 3.850 de centre de examen, cu 150 de euro, nu ştiu, un scaner, asta înseamnă un milion de euro. În PNRR, avem pentru digitalizare 1.130.000.000. Vorbim că e mult un milion de euro? (…) Problema este să existe în fiecare școală un profesor competent care să poată să atribuie acel cod lucrării și mai departe să știe să scaneze.
  • Profesorii corectori vor corecta online, fără să se mai cunoască între ei. Deci, elimin de tot subiectivismul. În momentul în care ai diferențe mai mari de o jumătate de punct, este foarte simplu: softul semnalează că trebuie să intervină alți doi corectori. Dar e greu să mai ai diferențe mai mari de jumătate de punct, dacă faci digital corectura.
  • Acolo unde este test grilă, poate să facă mașina. Acolo unde este de completat răspuns, trebuie să evalueze cadrul didactic online.
  • (Dvs. vreți să faceți asta într-un an?) Da. Am și eu dreptul să fiu optimist. Dacă tot vorbim de digitalizare la modul general și ne pricepem toți la digitalizare, eu am zis un lucru mărunt. Dacă pot să fac, tot e bine într-un an. Și să pilotăm, nu am pretenția să aplicăm și la nivel de Bacalaureat. În acel moment, chiar vom ști pe fiecare competență, ce nu merge și pe ce trebuie să insistăm.
  • (Chiar credeți că se va întâmpla asta?) Am și eu dreptul să fiu optimist.
  • (Cu ce profesori veți face asta?) Asta este principala problemă. Văzând modul în care au decurs lucrurile în fiecare zi de examen şi erorile, nu incidente majore, dar erori la care nici măcar nu m-aş fi putut gândi că s-ar putea întâmpla ca un coleg profesor să gândească în acel fel. (…). Am ajuns la concluzia că nu în toate şcolile există personal calificat să îţi facă aceste lucruri simple, să scaneze şi să atribuie un cod. (…). Realitatea ne-a arătat, prin incidentele semnalate, (…), că nu în toate şcolile există un profesor desemnat care să aibă competenţe digitale de nivel.

Despre Evaluarea Națională 2021 și numărul mai mic de note de 10

  • Este primul an în care avem subiecte altfel structurate la examenul de Evaluare Națională. Avem subiecte structurate exact la fel ca testările PISA. Este eliminat subiectivismul evaluării foarte mult, pentru că baremul este fragmentat foarte mult, se vizează fiecare item în parte și este mult mai greu să greșești în evaluare. Pe de altă parte, profesorul este obligat să puncteze fiecare răspuns bun din partea elevilor.
  • Am avut acuze că au fost subiecte prea dificile. Anul trecut au fost 4.700 de note de 10 la Limba română. Anul acesta sunt de zece ori mai puține. Sunt 467, înainte de contestații. Anul trecut, am avut 1394, dacă nu mă înșel, de note de 10, anul acesta avem cam jumătate din notele de anul trecut, dar la Limba română de 10 ori mai puțin. Răspunsul este foarte simplu: fiind structurate pe modelul PISA, subiectele sunt pentru nivelul de dificultate minim pentru a lua nota 5, apoi pentru un grad de dificultate mediu și într-adevăr au fost și subiecte dificile, de departajare pentru excelență. Acolo sunt problemele. S-a putut lua mai ușor 9.50 – 9,70, dar mai greu 10.
  • (De ce au fost mai multe medii de 10 la Matematică?) A fost poate mai dificil subiectul de departajare pentru nota 10 la Limba română decât cel de la Matematică.

Despre contestațiile de la Evaluarea Națională 2021

  • Am transmis în sistem către toate comisiile de analiză a contestațiilor, le-am transmis această solicitare colegilor noștri de a da dovadă de echilibru….
  • Sunt tot felul de acuze că în anumite județe se corectează cu mai puțină bunăvoință, ca să nu spun cu reavoință, pentru că există o oarecare competiție între școlile din diferite județe, lucruri în care eu nu cred, dar ca să mă asigur că nu se va întâmpla așa, am reiterat această rugăminte de a analiza în spiritul echilibrului, în interesul elevului, fiecare contestație.

Potrivit rezultatelor înregistrate la Evaluarea Națională 2021, înainte de contestații, 76,8% dintre candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5. 120 de candidați au încheiat examenul de Evaluare Națională cu media generală 10.

  • La proba de Limba și literatura română, 103.684 de candidați (83,9%) au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 467 de candidați au fost notați cu 10 (zece).
  • La proba de Matematică, 83.058 de candidați (67,4%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 1.439 de candidați au obținut nota 10 (zece).

Citește și Evaluarea Națională 2021. Peste 20.000 de contestații, depuse după primele rezultate. Cele mai multe în București, Iași și Constanța

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.