Rezultatele înregistrate la simularea Evaluării Naționale sunt ”absolut remarcabile” și ”surprinzătoare pentru cei mai mulţi, surprinzătoare în mod plăcut chiar şi pentru Ministerul Educaţiei” și evidențiază faptul că elevii de clasa a VIII-a au reușit, după o lungă perioadă de predare online, să se mobilizeze, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi24. În urma rezultatelor obținute de elevi, a mai arătat ministrul, acuzele legate de dificultatea subiectelor, cel puțin la Matematică, au fost ”demontate”. Cîmpeanu a anunțat că în județele care au organizat deja simularea Evaluării Naționale se va putea organiza o nouă etapă a simulării.
Potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației, 65,6% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susţinut simularea probelor Evaluării Naţionale au avut medii mai mari sau egale cu 5, iar 25 de elevi au obținut media 10. De asemenea, la Matematică, 980 de elevi au luat nota 10.
”Sunt mai mult decât îmbucurătoare rezultatele, îi felicit pe elevii de clasa a VIII-a care au reușit să se mobilizeze. Singura explicație posibilă este aceea conform căreia crizele, în general, evidențiază tot ce este mai rău, dar în același timp evidențiază și tot ce este mai bun. În cazul simulării pentru Evaluarea Națională, din fericire, se constată că au fost scoase în evidență calitățile elevilor care, după o lungă perioadă de predare online, au reușit să se mobilizeze în așa fel încât au luat 20 de procente în plus în raport cu anul 2016, rata de promovare.
De altfel, în mai toate județele țării, rata de promovare a fost peste 50%, avem doar două situații, Vaslui cu 47,5% și Timiș cu 48%, din motive binecunoscute. Au fost foarte multe școli care nu au putut organiza simularea, fiind instituită carantina. E foarte important ca de îndată ce va fi ridicată starea de carantină, aceste școli să poată organiza simularea și pentru acei elevi”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
În ceea ce privește gradul de dificultate al subiectelor, ministrul a arătat că au fost aduse acuze conform cărora subiectele au fost mult prea dificile: ”Cel puțin la Matematică, au fost acuze că subiectele au fost date cu răutate. Au fost pronosticuri că marea majoritate nu vor reuși să ia mai mult de nota 4. Toate aceste elemente au fost demontate. (…) Au existat multiple acuze că au fost mult prea dificile și că s-ar dori rezultate foarte slabe, mă rog, nu vreau să intru în astfel de scenarii. Acuzele au fost că au fost prea grele, nu prea ușoare. Mai mult decât atât, în acest an structura subiectelor a fost foarte apropiată de structura testelor PISA. Este cu atât mai îmbucurător faptul că elevii au reușit să ia aceste note, că au obținut aceste rezultate pe o structură a subiectelor apropiată de cea a testelor PISA.”
Sorin Cîmpeanu a respins scenariile conform cărora Ministerul Educației ar dori rezultate slabe pentru a renunța la examenele naționale. ”Ministerul Educației nu renunță la examenele naționale pentru că sunt singurele relevante. Examenele naționale la datele stabilite pentru a asigura predictibilitatea și cu prezență fizică pentru a asigura relevanța sunt o prioritate maximă a Ministerului Educației”, a precizat ministrul.
Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, județele cu cele mai slabe rezultate la simularea Evaluării Naționale sunt Vaslui – 47,5%, Teleorman – 51%, Giurgiu – 53%, Călărași – 53%.
”Acolo trebuie să existe concentrare încă și mai mare pentru susținerea programului de ore remediale pentru recuperarea pierderilor”, a completat ministrul Educației.
Sorin Cîmpeanu a anunțat că, ”în vederea unei bune pregătiri a elevilor”, în județele în care a fost organizată simularea se va putea organiza încă o etapă a simulării.
”Țin să felicit încă o dată elevii de clasa a VIII-a care ne-au adus, în această perioadă plină de dezechilibre şi de frustrări, o veste bună, surprinzătoare pentru cei mai mulţi, surprinzătoare în modul plăcut chiar şi pentru Ministerul Educaţiei. Aceste rezultate, repet, peste 20 de procente în plus faţă de 2016, aproape 15 procente în plus la rata de promovare faţă de 2017 şi 18 procente în plus faţă de 2018, 12 procente în plus faţă de 2019, sunt rezultate absolut remarcabile care ne dau speranţa că tânăra generaţie reuşeşte să traverseze această perioadă de criză şi ne vom concentra asupra relevanţei subiectelor pentru examenele naţionale de Bacalaureat şi Evaluare Naţională, pentru o organizare cât mai bună a acestor examene„, a conchis ministrul Educației.