Profesoara Cristina Tunegaru: Învățământul hibrid, cel mai nefericit scenariu. Cea mai bună soluție este să lăsăm școlile să decidă

0

Profesoara Cristina Tunegaru consideră că varianta învățământului hibrid, în care jumătate dintre elevi să vină la școală, iar jumătate să facă ore online, este ”cea mai nefericită”. Profesoara a explicat la RFI ce ar însemna, în opinia sa, aplicarea unui astfel de scenariu, care ar fi cea mai potrivită soluție și ce măsuri ar fi trebuit să ia Ministerul Educației în cazul școlilor aglomerate.

Unul dintre scenariile luate în calcul de Ministerul Educației pentru la toamnă, ”cel mai bun” după cum l-a numit ministrul Monica Anisie, ar fi acela în care elevii să vină la școală prin rotație. Cristina Tunegaru, profesoară de română la Școala Gimnazială nr. 1 din Ilfov, spune însă că acest mod de desfășurare a cursurilor ar îndepărta mulți elevi de școală.

În acest scenariu, elevii ar trebui să învețe la școală timp de două săptămâni și apoi să învețe online, următoarele două săptămâni. Aceasta mi se pare cea mai nefericită situație, pentru că mulți elevi vor înțelege că perioada aceea, de după cele două săptămâni de școală, e ca o perioadă de vacanță și întreruperile acestea frecvente ale școlarizării vor îndepărta foarte mulți copii de școală. Preocuparea mea cea mare este față de acei copii vulnerabili, aceia care provin din medii dezavantajate, care nu pot să participe la ore online sau pot în mică măsură.

Trebuie să ne gândim și la familiile numeroase. Dacă vorbim de 2-3 copii într-o familie, acei copii vor avea nevoie de aceleași mijloace tehnice astfel încât să poată accesa orele online.

Suntem în al 12-lea ceas și nu putem să mai așteptăm nicio clipă. Dacă ne uităm la ce se întâmplă peste graniță, peste Prut, la Republica Moldova, ei au venit deja cu șapte abordări, șapte scenarii posibile și nu le-au impus centralizat. Ei au propus școlilor o serie de variante și fiecare școală decide în funcție de situația locală”, a spus Cristina Tunegaru, la RFI.

Profesoara consideră că acest tip de strategie ar trebui aplicat și în România: ”Cred că cea mai bună situație este să lăsăm școlile să decidă pentru că situațiile pot fi foarte diferite de la o localitate la alta, de la o școală la alta. S-ar putea ca, într-o localitate, toți copiii să poată veni la școală la un moment dat, să fie sigur pentru ei să vină la școală, iar în altă localitate lucrurile să stea cu totul altfel.

În ceea ce privește școlile cu foarte mulți elevi, profesoara a arătat că Ministerul Educației ar fi trebuit să vină deja cu măsuri.

”Aș fi vrut să văd câteva inițiative ale ministerului luate chiar acum pentru că avem, în București, clase cu peste 35 de elevi. Nu mai putem continua așa. Era absurd să fi lucrat cu acest număr de elevi și înainte și, pentru a schimba lucrul acesta, evident că avem nevoie de două lucruri: de profesori care să lucreze cu acele clase nou create în cazul în care rupem aceste clase foarte numeroase și de spații.

Mai avem două luni, trebuie să angajăm profesori, titularizarea este în câteva săptămâni, din păcate nu au apărut norme în plus, se pare că Ministerul Educației nu are nevoie de  profesori noi și nici în ceea ce privește spațiile nu se lucrează. Încă o dată, suntem în al 12-lea ceas și lucrurile nu se mișcă în ritmul în care ar trebui să se miște. Ne vom trezi în toamnă în aceeași situație, fără ca nici măcar să cunoaștem realitatea din teren a ultimelor trei luni de școală”, a declarat profesoara.

Pe de altă parte, Cristina Tunegaru a arătat că nici profesorii nu sunt pregătiți pentru școala online: ”În acest moment, cadrele didactice sunt la fel de puțin pregătite ca acum câteva luni, atunci când ar fi trebuit să pregătească ore online. În această perioadă de timp, nu s-au desfășurat cursuri de formare a profesorilor, deci profesorii vor veni în septembrie la fel de puțin pregătiți (…). M-aș bucura să înceapă o instruire a profesorilor. Din experiențele pe care le am cu instruirea profesorilor, mă aștept însă ca lucrul acesta să nu se întâmple prea curând”.

Citește și: Cum vor învăța elevii din toamnă. ”Cel mai bun scenariu” privind reluarea cursurilor, enunțat de ministrul Educației, Monica Anisie

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here