Povestea Micului Prinț, pictată de copii în curtea unei școli din Sibiu: ”Am învățat să petrecem timpul împreună și să fim mai prietenoși”

0
Foto: prof. Laura Cândea-Burnete

Elevii de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Sibiu au vrut o curte mai veselă și, alături de profesorii lor, au realizat o pictură murală, în care l-au adus alături de ei pe Micul Prinț. Pictura a fost realizată în luna mai, înlocuind însă o alta mai veche, pe care elevii școlii au creat-o în urmă cu trei ani. Rezultatul este unul spectaculos, chiar și copiii s-au minunat de mica lor operă de artă. Profesoara Laura Cândea-Burnete spune că, prin acest proiect, copiii au petrecut timpul împreună altfel, au învățat multe lucruri și au devenit mai prietenoși. Centrul din Sibiu s-a alăturat, în urma acestui proiect, campaniei ”Școli prietenoase și creative”, inițiate de Anca Tîrcă, specialist în educație.

În timpul săptămânii ”Școala altfel”, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr.1 din Sibiu, unde învață 140 de copii, s-a desfășurat, în luna mai, activitatea ”Puterea Imaginației – Micul Prinț”, în care elevii au realizat o pictură murală în curtea școlii. O activitate educațională creată pentru a-i ajuta pe copii să învețe să colaboreze și să își petreacă timpul împreună.

La realizarea schiței au participat 20 de elevi, iar aproape 45 de copii au pictat panourile care formează muralul amplasat acum în curtea școlii. Timp de opt zile, copiii au muncit pentru a da culoare unor panouri inspirate din ”Micului Prinț”, ei înlocuind o pictură mai veche, realizată în 2016.

”În 2016, am vrut să facem curtea un pic mai primitoare și atunci a fost primul proiect. Acum l-am reîmprospătat. Tema de atunci a fost “Toți copiii sunt la fel” și am desenat ceea ce îi preocupau pe ei: muzică, artă, natură, dulciuri, sporturi etc. Am urmărit ca ei să conștientizeze că, deși urmează o școală specială, au și ei aceleași preocupări ca și ceilalți copii”, spune Laura Cândea-Burnete, psihopedagog și profesor de desen, cea care a coordonat realizarea proiectului, în care s-au implicat mai mulți profesori ai școlii.

”Așa am simțit eu că ei au multe de învățat din povestea aceasta a Micului Prinț și, lucrând mai multe zile, ar putea rămâne cu ceva. Scopul proiectului a fost să-și petreacă timpul împreună, într-un cadru semidirecționat. Am avut o schiță, dar, în mare, fiecare lucra unde simțea. Și scopul era acesta să petrecem timpul împreună altfel, să învățăm mai prietenos. Fiind acolo, împreună, timp de o săptămână, cumva s-a degajat atmosfera, am învățat să folosim un limbaj mai calm și ei să își găsească atenția să lucreze mai mult la un element, de exemplu, și să-și depășească frustarea. Le-am arătat schița și ne-am gândit ce să punem din poveste, iar ei au spus: Dar noi nu putem, doamna! Însă au putut.

Educațional, obiectivul nostru era să se familiarizeze cu un șir al unei povești și am luat unele lucruri de acolo cu care ei să rămână. Am vorbit despre metafore – zborul ca și trecerea timpului, două panouri sunt ziua, două panouri sunt noaptea, împreună se completează zi și noapte și am învățat și despre partea cumva acceptată în societatea noastră și partea mai puțin acceptată”, povestește profesoara.

La final, copiilor nu le-a venit să creadă că lucrarea din curtea școlii este munca lor, într-un proiect în care nu doar au pictat, ei au făcut și puțină matematică – împărțiri, și geometrie – construirea patratelor, dar și fizică – densitatea vopselei.

Ce au spus elevii, la finalul lucrării. Câteva impresii:

“E foarte foarte frumos, nu cred că noi l-am făcut, e ca o operă de artă.”

 “Tablourile pe care le-am realizat în Săptămâna Altfel evidențiază curtea școlii și ne atrag atenția din momentul în care intri. Cât de frumos!”

“Tablourile sunt foarte frumoase, am lucrat mult timp la ele și am știut că o să ne iasă ceva minunat.”

Foto: Despre educație – reforma la firul ierbii; Laura Cândea-Burnete

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.