Elevi de clasa a XII-a, nemulțumiți de corectarea digitalizată de la simulare. Profesorul Sorin Haiduc: A fost șocant să vadă diferențe de 3 puncte între corectori

0

Elevii de clasa a XII-a au fost nemulțumiți de corectarea digitalizată de la simularea examenului de Bacalaureat 2024 din cauza diferențelor mari de notare între evaluatori și consideră că ar trebui să se revină la corectarea clasică și să existe posibilitatea confruntării între cei doi corectori. Este concluzia unui chestionar realizat în rândul elevilor din ultimul an de liceu la Colegiul Naţional „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad. ”Dintre toți copiii care și-au exprimat opinia cu privire la corectarea digitalizată, o singură opinie pozitivă am avut din 76 de respondenți”, a spus Sorin Haiduc, directorul colegiului.

Sorin Haiduc, profesor de matematică şi director Merito 2022 (foto), a prezentat chestionarul realizat după simularea examenului de BAC 2024 în cadrul dezbaterii online ”Cronica unei evaluări anunţate 2”, organizate miercuri de Casa Corpului Didactic Galaţi şi Proiectul Merito. Potrivit acestuia, 92% dintre elevi au considerat că este utilă și extrem de necesară simularea și doar 8%  au spus că au tratat cu indiferență această simulare.

În ceea ce privește gradul de dificultate a subiectelor, 80% dintre elevi le consideră echilibrate, ”pentru că ei se raportează la gradul de dificultate a subiectelor din ultimii 2-3 ani”, a explicat profesorul de matematică. ”Noi, evident, dacă ne uităm în urmă cu 10 ani sau cu 20 de ani, constatăm niște lucruri interesante”, a spus Sorin Haiduc, punctând ”nivelul din ce în ce mai scăzut de dificultate a subiectelor” la matematică și ”cu tot acest nivel scăzut, rezultatele sau procentul de promovabilitate nu se modifică semnificativ”.

Întrebați despre motivele care ar fi dus la rezultatele slabe de la simulare, un lucru invocat de elevii care au răspuns la chestionar a fost ”dezinteresul copiilor”. Profesorul a venit și cu alte argumente.

”Să ne reamintim că această generație a trecut o perioadă de 2 ani prin pandemie și a fost extrem de nociv pentru pregătirea lor, o perioadă în care ei s-au rupt de școală total. (…) Acești elevi care acum dau Bacalaureatul au fost prima generație care au dat Evaluarea Națională cu subiectele după noua configurare.

Din punctul meu de vedere, tipul de subiecte de Evaluare Națională este extrem de nociv pentru pregătirea matematică. Din punctul meu de vedere, este inadmisibil să mergi până la nota 7 cu subiecte de tip grilă, în care evaluezi poate mai mult norocul decât competențele, pentru că raționamentul matematic sau gândirea matematică nu sunt evaluate în niciun fel”, a arătat Sorin Haiduc.

Legat de corectarea digitalizată, directorul colegiului a spus că, personal, apreciază acest tip de evaluare pentru că ”este un instrument extrem de util”.

”Noi acum avem posibilitatea să vedem ce se întâmplă la nivel de itemi, lucru care nu se putea întâmpla până acum. Însă, copiii au perceput lucrurile cu totul și cu totul altfel, pentru că este prima dată când ei au putut să vadă exact diferențele din notări și pentru ei a fost ceva șocant să vadă că între corectori pot să fie și diferențe de 3 puncte. Este chiar un pic șocant pentru un copil ca aceeași lucrare să fie corectată la o asemenea diferență. Din punctul meu de vedere, la matematică, consider că și 1 punct diferență între cei doi corectori este foarte mult. (…)

Evident că ei au fost nemulțumiți și au spus că ar trebui să se revină la corectarea clasică. Au mai spus că ar trebui să existe posibilitatea confruntării între cei doi corectori. Dintre toți copiii care și-au exprimat opinia cu privire la corectarea digitalizată, o singură opinie pozitivă am avut din 76 de respondenți.

Ce gândeau ei: lucrările fiind corectate acasă permit o distragere mai ușoară a corectorului sau acesta nu se focalizează pe corectarea lucrărilor. Pe de altă parte – și acum vorbesc din punctul de vedere al directorului, al profesorului – fiind suprapunere corectare cu programul de la școală, cu pregătirea pentru lecții, profesorii au avut timp relativ scurt și poate unii dintre ei au tratat cu superficialitate această corectare”, a precizat directorul colegiului din Arad.

Sursa foto: proiectulmerito.ro

Citește și: Profesorii Merito cer mai multă claritate în baremele de la BAC și o pregătire serioasă a corectorilor: ”Unii colegi s-au cramponat strict de baremul dat de minister”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.