Ce așteptări au elevii de la profesorii lor. Trei calități pe care Miruna crede că trebuie să le aibă un profesor bun – conferință Teach for Romania

0
Sursa foto: Captură video

Un profesor bun este acela care reușește să îi facă pe elevi să fie atenți la lecția pe care o predă, care știe să îi motiveze să învețe, care îmbină partea teoretică cu cea practică și se pliază pe cerințele fiecărei clase. ”Cred că un profesor bun trebuie să înțeleagă că atunci când vine în fața unei noi clase trebuie să dea restart la lucrurile pe care le-a făcut ora trecută și să înțeleagă că cei 30 de elevi din fața lui sunt diferiți de primii 30”, a spus Miruna, o elevă din Iași, sâmbătă, la conferința organizată de Teach for Romania.

Miruna Stratone, elevă la Colegiul Național Iași și președinte al Consiliului Județean al Elevilor Iași, a fost prezentă la conferința „Pregătirea relevantă pentru cariera didactică și flexibilizarea rutelor de acces în învățământ”, organizată la Iași, în care s-a dezbătut proiectul noii legi a educației.

Întrebată de moderatorul întâlnirii care sunt principalele trei calități pe care trebuie să le aibă un profesor, Miruna a vorbit despre așteptările pe care elevii le au de la profesorii lor, despre lecțiile atractive de la clasă care să îi implice pe elevi, să îi facă atenți și în care ei să nu să stea să se uite ”la telefon”.

”Cele șase ore pe care le petrecem la școală, sau chiar mai mult, ar trebui să fie ore în care noi studiem și învățăm, nu ore în care pierdem timpul și ore în care nu facem nimic”, a spus Miruna. Ea a invocat și calitatea profesorilor de a îmbina teoria cu practica, arătând că, ”fiecare elev, trăind într-o eră a informației, își dorește să vadă mai mult decât ceea ce este predat într-un manual care, de multe ori, este vechi”. ”Vrem să aflăm mai multe”, a precizat Miruna.

Intervenția integrală a elevei din Iași la conferința organizată de Teach for Romania:

”Eu nu am expertiza necesară să spun cum ar trebui să fie pregătit un profesor, eu pur și simplu pot să analizez produsul final al acestei pregătiri, profesorul din fața mea. Cred că în acești doi-trei ani de pandemie, am învățat că un profesor nu trebuie să fie doar bine pregătit în legătură cu materia sa, nu trebuie să știe doar să-și predea materia, ci trebuie să mă facă pe mine ca elev, pe noi ca elevi să fim atenți la lecția lui, să găsim în acea oră ceva plăcut de făcut și nu să ne uităm la telefon și alte lucruri de genul acesta.

Cred că un profesor, în afară de pregătirea sa care ar trebui să fie una, bineînțeles, solidă, ar trebui să știe cum să mă motiveze pe mine ca elev să învăț, pentru că am observat la foarte mulți elevi cu care am intrat în contact că motivația lipsește. Cred că acest cuvânt <motivație> este foarte important.

Cred că un profesor bun ar trebui să fie acela care reușește să le prezinte elevilor o lecție într-un mod care să îi facă atenți și să înțeleagă la finalul zilei ceva, pentru că foarte mulți profesori atât din mediul rural, cât și din mediul urban preferă să dea teme, să dea lecții de învățat acasă… Bineînțeles este foarte important să învățăm cum să studiem singuri, dar cele șase ore pe care le petrecem la școală fiecare dintre noi, sau chiar mai mult, ar trebui să fie ore în care noi studiem și învățăm, nu ore în care pierdem timpul și ore în care nu facem nimic.

O altă calitate pe care ar trebui un profesor să o aibă este să reușească să se plieze pe cerințele elevilor, pentru că chiar dacă o facultate îi învață pe domnii profesori să-și predea materia și îi învață această materie, cred că este foarte important ca acest profesor să înțeleagă că fiecare clasă este diferită în funcție de vârstă, în funcție de interesele elevilor. Cred că un profesor bun trebuie să înțeleagă că atunci când vine în fața unei noi clase trebuie să dea restart la lucrurile pe care le-a făcut ora trecută și să înțeleagă că cei 30 de elevi din fața lui sunt diferiți de primii 30.

Ultima calitate pe care aș vrea să o spun și nu cea din urmă este de a reuși să îmbine partea practică cu partea teoretică. Foarte mulți dintre profesori, indiferent de materie, preferă să se axeze mai mult pe teorie decât pe practică pentru că orele sunt scurte – 50 de minute nu sunt de ajuns pentru toate lucrurile acestea. Cred că din când în când, poate la unele materii, ar trebui să ne axăm și pe partea practică. Eu fac fizică la școală și dacă domnul meu profesor nu era unul căruia să îi pese și de partea practică putea să nu facă nimic și aceste lucruri să nu fie văzute de elevii clasei.

Cred că, prin această ultimă calitate, un profesor reușește să stârnească atenția elevilor, să-i aducă mai aproape de materia sa, chiar dacă poate nu este neapărat materia preferată a acelui elev. Vorbim despre științe, unde partea practică este destul de importantă, dar vorbim și despre partea aceasta a limbilor străine unde este foarte important să vrem să vorbim, să știm să vorbim corect o limbă străină, vorbim de materii cum ar fi istoria unde este foarte important să ne uităm la documentare, să ne uităm la filme pentru că fiecare elev, trăind într-o eră a informației, își dorește să vadă mai mult decât ceea ce este predat într-un manual care, de multe ori, este vechi. Vrem să aflăm mai multe.”

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.