Consiliul Naţional al Elevilor cere adoptarea unui ”algoritm complex” de calcul al riscului epidemiologic dintr-o şcoală

0

Consiliul Naţional al Elevilor solicită Guvernului să trateze cu „celeritate” problematica siguranţei în şcoli şi să implementeze măsuri complementare, în contextul valului cinci al pandemiei, în aşa fel încât dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate „să fie respectate în egală măsură”, informează Agerpres.

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat o hotărâre privind modificarea condiţiilor de desfăşurare a activităţii în unităţile de învăţământ, care prevede că toate şcolile care funcţionează pe raza judeţelor ale căror spitale au ocupate peste 75% din paturile destinate îngrijirii bolnavilor de COVID-19 vor trece la predarea exclusiv online.

„Consiliul Naţional al Elevilor îşi reiterează poziţia privitoare la necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o şcoală, care să ia în calcul, pe lângă rata de incidenţă de la nivel local şi numărul de locuri ocupate din spitale, şi aspecte care ţin de vaccinarea cadrelor didactice şi a elevilor, capacitatea unei şcoli de a asigura respectarea tuturor măsurilor sanitare (ex.: distanţare fizică, posibilitatea oferirii de măşti de protecţie elevilor şi profesorilor etc.), capacitatea de testare şi nu numai”, afirmă CNE într-un comunicat remis vineri presei.

CNE îşi exprimă dezacordul cu privire la modificarea numărului de cazuri la care se impune suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică, de la 1 la 3, având în vedere riscurile de infectare „foarte ridicate” la care ar fi expuşi atât elevii, cât şi profesorii de la o clasă în care un elev este depistat pozitiv.

„De asemenea, modificarea propusă de CNSU prevede trecerea în online a întregii şcoli, nu a unei clase, la apariţia a trei cazuri de infectare într-una dintre clase. În acest caz, se va ajunge la situaţii în care mai multe clase dintr-o unitate de învăţământ ar avea de la unul până la două cazuri de infectare în rândul elevilor, care, adunate, ar însemna zeci de cazuri la nivelul întregii şcoli, fără să fie nevoie ca activitatea didactică să se desfăşoare în mediul online la nivelul claselor”, arată sursa citată.

CNE aduce în discuţie necesitatea impunerii unui prag de incidenţă al localităţii la care şcolile să fie nevoite să treacă la predarea exclusiv online, care să fie stabilit de experţi în epidemiologie.

„De asemenea, la polul opus, pot exista localităţi care, deşi au o rata de incidenţă a cazurilor confirmate de COVID-19 foarte scăzută, poate chiar 0 cazuri pozitive la mia de locuitori, vor fi nevoite să suspende prezenţa fizică din şcoli în situaţia în care secţiile pentru tratarea cazurilor de COVID-19 vor fi suprasolicitate”, mai arată CNE.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.