Întoarcerea la școală pentru elevii de gimnaziu. Două exemple de activități la clasă pentru „reconectare” și „inspirație” la început de an FOTO

0
Sursa foto: Facebook/ History made fun

Elevii de gimnaziu și liceu s-au întors luni la școală, după o vacanță mai scurtă de sărbători. Profesorii recunosc că reluarea cursurilor nu a stârnit mare entuziasm în rândul elevilor, de aceea unii s-au gândit să îi provoace la activități altfel, așa cum au făcut-o profesoarele Adriana Bălaj și Cristina Bărbosu-Ene.

Cele două profesoare au postat pe Facebook două exemple de activități desfășurate cu elevii în această primă săptămână de școală, cu scopul de a-i energiza și de a-i reconecta la început de an. 

Adriana Bălaj, profesoară de istorie (History made fun): ”Reîntoarcerea la școală după o vacanță prea scurtă nu a fost cu mult entuziasm din partea elevilor. Îi înțeleg și le-am pregătit multe jocuri de recapitulare, dar și un moment de inspirație la început de an.

Am pus într-o cutie bilețele colorate pe care erau scrise cuvinte pozitive precum: iubire, curaj, liniște, apreciere. Alături de cuvinte am strecurat niște dulciuri și am început fiecare oră, la fiecare clasă cu extragerea unui cuvânt din cutia pe care era scris 2022. Le-am spus să aibă acel cuvânt în minte și inimă când le e greu, poate să lucreze la el. I-am încurajat să îl ia cum simt ei, poate ca pe un ajutor, un semn de la Univers, un ingredient magic pentru anul care ne stă în față.

Am savurat micul moment și a fost foarte frumos să văd cum le-am adus puțină bucurie, să-i aud cum întreabă stânga dreapta ce au extras și vedeam în ochii lor că bilețelul capătă sens. Evident că nu au lipsit momentele de umor când un coleg a extras biletul <iubire>.”

Cristina Bărbosu-Ene, profesoară de română: ”Deși vacanța nu a fost lungă, am simțit nevoia reconectării cu elevii mei. Nouă ne-a făcut bine. Poate fi, desigur, adaptată și îmbunătățită această activitate. Din evantaiul cărților Dixit am ales – fiecare dintre noi- câte o carte care simbolizează fie o lecție pe care am învățat-o de sărbători, fie o experiență memorabilă.

<Am învățat că oricâte bariere voi întâmpina și oricâte frici mă vor cuprinde, undeva se va găsi o persoană care să-mi arate lumina.> R.C.
<Sărbătorile acestea au fost primele în care am simțit bucuria de a fi cu părinții mei.> C.T.

Din marele amestec de litere au notat primele trei cuvinte pe care au reușit să le descopere. Apoi au ales cuvântul anului – acesta reprezintă zona asupra căreia se vor concentra în anul ce tocmai a început.

<Reflecție – pentru că vreau ca la finalul fiecărei zile să revăd ce am reușit să fac, cum am acționat, cum m-am simțit.> A.I.
<Apreciere – pentru că vreau ca tatăl meu să mă aprecieze mai mult și să îi arăt că merit să fiu apreciată.> S.P.
<Respect – pentru că mi-am dat seama că nu prea îi respect pe ceilalți și mă interesează doar de mine.> F.M.

Cu un mare gând de recunoștință pentru sufletele minunate de copii! Am atât de multe de învățat de la voi!”

Sursa foto: Facebook/ History made fun și arhiva personală – prof. Cristina Bărbosu-Ene

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.