Proiect al elevilor finalizat cu o scrisoare către primar, în care propun soluții la o problemă care „afectează starea de bine a comunității”

0

Elevii unei clase de-a VII-a de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța au desfășurat anul trecut un proiect care i-a transformat în mici consilieri locali. Sub îndrumarea profesoarei de istorie și educație socială, Claudia Portase, ei au identificat problemele cu care se confruntă orașul în care locuiesc, au votat, s-au documentat și au venit cu soluții pe care le-au inclus într-o scrisoare ce va ajunge pe masa primarului.

O idee de ore altfel la Educație socială, în care elevii se pot implica activ, lucrează pe grupe, caută informații, colaborează, dezbat și vin cu rezolvări. Acest lucru s-a întâmplat în clasa profesoarei din Constanța, care a desfășurat, în anul școlar 2020-2021, un proiect despre cetățenie activă.

Proiectul ”Cetățeanul” la care au participat elevii – explică profesoara Claudia Portase –  este o metodă didactică prin care sunt vizate învățarea și dezvoltarea la elevi a competențelor prevăzute în programa școlară la educație socială, clasa a VII-a (aplicarea metodei „Proiect: Cetățeanul” se face în baza unui protocol de colaborare încheiat între Ministerul Educației și Institutul Intercultural Timișoara).

Ce au avut de făcut copiii? Au identificat problemele din oraș, au votat-o pe cea mai importantă și, împărțiți pe grupe, au căutat soluții, notând avantajele și dezavantajele. Tema rezultată în urma votului a fost ”lipsa spațiilor de recreere și degradarea celor existente”, iar elevii au dezbătut soluțiile propuse de fiecare grupă.

Deși școala a fost mai mult on-line decât fizic în anul școlar trecut, elevii au reușit să ducă proiectul la bun sfârșit, numindu-l ”Dezvoltarea și întreținerea spațiilor verzi în municipiul Constanța” (proiectul poate fi consultat aici)

Acesta include și o scrisoare pe care elevii o adresează primarului din Constanța, în care sunt adunate soluțiile găsite de ei la problema spațiilor verzi, cum ar fi: ”pentru a dezvolta noi locuri de recreere, vă propunem indentificarea unor locuri părăsite care pot deveni spații verzi.” Profesoara Claudia Portase spune că scrisoarea urmează să fie trimisă primarului, iar elevii săi așteaptă curioși răspunsul.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.