Vor rămâne școlile deschise și după 6 la mie? Sorin Cîmpeanu: Avem două variante în acest moment. Până vineri, va trebui să anunțăm regulile

0

Autoritățile discută varianta eliminării pragului de 6 la mie de la care, în momentul de față, școlile intră în online. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că o decizie în acest sens va fi luată până vineri. ”Până vineri, va trebui să anunțăm cât se poate de clar care sunt regulile: dacă rămânem pe aceleași reguli sau dacă, așa cum ne dorim noi, cei din Educație, dacă cei din domeniul sanitar sunt de acord, vom putea să menținem, pe modelul grădinițelor, și școlile deschise, până la apariția unui număr de cazuri”, a spus Sorin Cîmpeanu. 

”Vom avea pe parcursul zilei de astăzi discuții cu toți cei îndreptățiți să se pronunțe asupra acestui echilibru, risc gestionabil vs beneficii. Mai exact este vorba despre dorința de consolidare a unui numitor comun cu privire la modul de funcționare a școlilor. La acest moment regula este clară: în localitățile în care se depășește rata de infectare de 6 la mie la nivelul zilei de vineri, zi de referință, școlile ar urma să treacă în online, cu excepția școlilor speciale, grădinițele și creșele urmând să rămână deschise.

Primim foarte multe solicitări în acest sens. Sunt convins că toți cei îndreptățiți să se pronunțe vor căuta acel numitor comun în interesul elevilor, atât din perspectivă educațională, cât și din perspectivă sanitară.

Până vineri, așa cum am anunțat deja, va trebui să anunțăm cât se poate de clar, pentru că vineri este ziua în care anunțăm scenariul pentru săptămâna următoare, care sunt regulile: dacă rămânem pe aceleași reguli sau dacă, așa cum ne dorim noi, cei din Educație, dacă cei din domeniul sanitar sunt de acord, vom putea să menținem, pe modelul grădinițelor, și școlile deschise, până la apariția unui număr de cazuri”, a declarat, miercuri, ministrul Educației.

”Aș vrea să vă spun că ieri am primit și o informare de la reprezentanța noastră a României la Bruxelles, prin care am analizat deciziile luate în toate celelalte state europene cu privire la modul de funcționare a școlilor. Cele mai multe state aplică principiul «școlile se închid ultimele și se deschid primele». Toate acestea se vor putea face doar dacă înțelegem necesitatea și importanța vaccinării”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Întrebat de jurnaliști care sunt variantele luate în calcul la acest moment pentru funcționarea școlilor, ministrul Educației a răspuns:

”Avem două variante în acest moment: fie rămânem pe prevederile ordinului comun ministrul Educației – ministrul Sănătății care ne spun că, la depășirea ratei de incidență de 6 la mie în localitate, toate școlile trec în online, cu excepția școlilor speciale (…), creșele și grădinițele rămân deschise. Asta este prima variantă. Rămânem pe reguli neschimbate.

A doua variantă: dacă prin discuția pe care ne-o dorim să o avem astăzi cu reprezentanții Ministerului Sănătății, CNCAV, CNSU, INSP se va consolida un numitor comun din care va rezulta că riscul poate fi gestionabil, beneficiile pe care le va prezenta Ministerul Educației din perspectiva școlii cu prezență fizică vor fi predominante, atunci am deplină disponibilitate de a a semna alături de ministrul Sănătății modificarea ordinului comun, pe baza unei hotărâri CNSU, care să aibă valoare de hotărâre de Guvern.

În primul rând, discuție, consolidarea numitorului comun, apoi hotărâre CNSU, hotărâre de Guvern aferentă care să abiliteze Ministerul Educației și Ministerul Sănătății să modifice scenariul de funcționare în așa fel încât până vineri el să poată fi anunțat, pentru că ne-am angajat public că, în ziua de vineri, aducem la cunoștință cum vor funcționa școlile pentru săptămâna viitoare.”

”Încă o dată pentru a fi clar: varianta 1 este aceea în care rămânem pe prevederile actuale ale ordinului comun ministrul Educației – ministrul Sănătății, varianta 2 este aceea de preluare în școli a modului de funcționare a grădinițelor, în care nu există o raportare la un anumit prag. Este vorba de o variantă în care se face decuplarea între modul de funcționare a școlilor și rata de incidență în localitate. (…) Astea sunt variantele principale de lucru. Rămânem pe regulile de acum sau schimbăm în sensul decuplării de rata de incidență a scenariilor de funcționare a școlilor, pe modelul grădinițelor. Grădinițele nu sunt dependente de rata de incidență din localitate, sunt dependente de numărul de cazuri care apar într-o anumită grupă sau într-o anumită unitate de învățământ preuniversitar”, a mai precizat Sorin Cîmpeanu.

Potrivit ordinului comun al miniștrilor Sănătății și Educației, în vigoare, școlile funcționează cu prezență fizică până la o rată de infectare de 6 la mie. După depășirea acestui prag, toți elevii trec în sistem online, rămânând deschise creșele, grădinițele și școlile speciale, până la intrarea localității în carantină. Scenariul de funcționare al unităților de învățământ se actualizează săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri.

Scenariul 1

  • Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori.

Scenariul 2

  • a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  • b) Participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul specialIncidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori până la instituirea stării de carantină la nivelul localității.


Citește și

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.