Colegiul Lazăr. Ministrul Educației, despre programul-pilot: Elevii de a XII-a vor face ”lucrurile altfel”, ”va fi o modalitate de învăţare mai adecvată”

0

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a vorbit, luni, la deschiderea anului şcolar de la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”, despre proiectul pilot cu predare alternativă care vizează clasele terminale de la această unitate de învăţământ, subliniind că elevii vor învăţa altfel, într-o modalitate mai bine adaptată aşteptărilor şi nevoilor lor, relatează Agerpres.

Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” va aplica un sistem pilot începând cu anul şcolar 2021-2022, pentru clasa a XII-a, cu predare alternativă cu prezenţă fizică şi online şi în care se vor utiliza modele noi de evaluare.

Cîmpeanu a amintit că dincolo de emoţia firească oricărui început de an şcolar, este emoţia cauzată de criza sanitară. „Peste acest lucru se suprapune emoţia generată de curajul de a iniţia un proiect pilot şi vă spun că este cel mai îndrăzneţ, cel mai curajos din cele şase proiecte pilot aprobate, singurul din Bucureşti, dar cel mai îndrăzneţ, proiect prin care voi, cei care începeţi acum clasa a XII-a, veţi face lucrurile altfel.

Va fi o modalitate de învăţare mai adecvată, mai bine adaptată aşteptărilor şi nevoilor voastre în vederea finalizării ciclului liceal, în vederea pregătirii admiterii pentru facultate. Sunt convins că rezultatele bune pe care le veţi avea vor putea fi extinse la nivelul altor şcoli. Sunt convins, de asemenea, că veţi face tot posibilul ca şcoala, şi acum sunteţi încă şi mai interesaţi decât eraţi înainte, să se poată derula cu prezenţă fizică”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

La festivitatea de deschidere a anului şcolar de la acest colegiu a participat şi premierul Florin Cîţu.

Dincolo de performanţele cunoscute ale elevilor, (…) liceul vostru este primul din Capitală care-şi asumă, începând de azi, startul unei reforme profunde. (…) Este extraordinar că alegeţi să implementaţi un program-pilot care înseamnă un model curricular de secol XXI. Un program-pilot bazat pe coordonatele definite în proiectul ‘România Educată’„, a afirmat prim-ministrul.

El a adăugat că acest program înseamnă un proces de predare, învăţare, evaluare „mai apropiat” de cerinţele şi exigenţele unui învăţământ modern, centrat „în mod real” pe elev.

„E nevoie să ne concentrăm cu adevărat pe dezvoltarea unor competenţe relevante. Prin acest pas definim începutul unei reforme profunde în domeniul educaţiei din ţara noastră”, a subliniat Florin Cîţu.

Potrivit acestuia, implementarea programului-pilot va fi monitorizată de Ministerul Educaţiei, iar modelele care se dovedesc de succes vor fi propuse la nivel naţional. „Ceea ce faceţi voi începând de astăzi ar putea, deşi eu sunt sigur, să ajute generaţii întregi”, a transmis premierul.

Citește și: Prima zi de școală. Iohannis, la Valea Doftanei: Îmi doresc să identificăm acele insule de excelenţă. Ele sunt dovada clară că ”omul sfinţeşte locul”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here