Ministrul Educației: Dorim promovarea unei ordonanțe de urgență prin care să constituim un corp al profesorilor pentru școala în spital

0
Foto: pixabay.com

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, miercuri, promovarea unei ordonanțe de urgență pentru constituirea unui corp al profesorilor care să le predea elevilor internați în spitale. ”Este nevoie de constituirea unui corp de profesori dintre cei mai dedicați, care au disponibilitatea și dorința de a se implica. Până atunci, acești profesori depun o muncă neștiută, o muncă admirabilă cu fiecare dintre sutele de copii aflați, din păcate, în această situație. Deci dorim constituirea unui corp al profesorilor dedicați școlii din spital”, a spus Sorin Cîmpeanu.

”Elevii care învață în spital au, conform reglementărilor actuale, posibilitatea să aibă acces, cel puțin teoretic, la un număr de ore care este de patru ori mai mic decât numărul de ore al copiilor care nu au probleme, după care intră în competiție alături de copiii care nu au probleme. Este o inechitate care trebuie reglată”, a declarat ministrul Educației, într-o conferință de presă.

Declarațiile ministrului Educației pe tema școlii din spital:

  • Vom acorda o atenție deosebită unui lucru neglijat până acum: școala în spital. Există sute de copii care, pe parcursul acestor examene, sunt în spital, sau pe parcursul anului școlar, în ședințe de chimioterapie. Prevederile, la ora la care vorbim, stabilesc un număr minim pentru constituirea unei grupe de elevi în clasă. Ce grupe să constitui în școală, în Fundeni sau în Spitalul Marie Curie – în Fundeni avem 92 de elevi, în Spitalul Marie Curie avem aproape 30 de elevi în această situație și în țară numărul lor se multiplică – atunci când sunt sub perfuzii într-un salon, altul este la… Deci nu putem vorbi de constituirea de grupe. Dorim promovarea unei ordonanțe de urgență prin care să constituim un corp al profesorilor pentru școala în spital și să organizăm sistemul în așa măsură încât fiecare elev să aibă acces la educație. Nu este vina lor că se află în aceste situații.
  • Avem textul și urmează să vedem în ce măsură Universitățile de Medicină și Farmacie pot sprijini acest proces extrem de important. Până în momentul de față, am primit reacții pozitive din partea Universităților de Medicină și Farmacie. (…) Sunt convins că Universitățile de Medicină și Farmacie vor găsi calea pentru a se implica în sprijinul acestui program național ”Școala în spital”, având capacitatea profesională și administrativă de a asigura acest sprijin. De îndată ce vom primi un răspuns pozitiv de la Universitățile de Medicină și Farmacie sau de la cele 10 universități care au în structura lor facultăți de medicină pentru a sprijini învățământul preuniversitar ”Școala din spital” și vom vedea care este cea mai eficientă modalitate de implicare, o vom face public. Deocamdată, avem tot textul ordonanței de urgență scris, mai puțin aceste aspecte organizatorice.
  • Este nevoie de constituirea unui corp de profesori dintre cei mai dedicați, care au disponibilitatea și dorința de a se implica. Până atunci, acești profesori depun o muncă neștiută, o muncă admirabilă cu fiecare dintre sutele de copii aflați, din păcate, în această situație. Deci dorim constituirea unui corp al profesorilor dedicați școlii din spital. Elevii care învață în spital au, conform reglementărilor actuale, posibilitatea să aibă acces, cel puțin teoretic, la un număr de ore care este de patru ori mai mic decât numărul de ore al copiilor care nu au probleme, după care intră în competiție alături de copiii care nu au probleme. Este o inechitate care trebuie reglată.
  • Vom fi nevoiți să fie profesori care acoperă mai multe materii, mai ales la elevii de vârstă mică, cel puțin în prima etapă. În prezent, fac mult prea puțin față de ceea ce ar trebui să facă și, din perspectiva efortului făcut de un număr foarte mic de profesori, înseamnă foarte mult.
  • În momentul de față trebuie respectate regulile de constituire a clasei, nu există o implicare suficient de strânsă a școlii, a dirigintelui în evoluția acestor copii care, din nefericire, au aceste probleme medicale.
  • Va fi o ordonanță de urgență de modificare a Legii educației naționale care va clarifica aceste lucruri. Ordonanță de urgență pentru că este, într-adevăr, o problemă urgentă.

În altă ordine de idei, ministrul Educației a precizat că peste 131.000 de elevi dintre cei 147.660 s-au înscris pentru a susține Evaluarea Națională 2021, ceea ce înseamnă aproape 90%.

Citește și: Concursul pentru directorii de școli. Proba scrisă va avea loc pe 15 octombrie, probele de interviu – în lunile noiembrie-decembrie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.