„Lecții desfășurate în natură”, un concurs adresat profesorilor care organizează ore în aer liber. Înscrierile au loc până pe 29 mai

0
Foto: facebook.com/ Life Education for all

Campania “Școala în natură” a lansat competiția de proiecte “Lecții desfășurate în natură” pentru profesorii care au realizat până acum ore în afara sălii de clasă. Câștigătorii concursului vor fi anunțați pe 31 mai, iar premiul cel mare va consta în dotarea școlii unde predă profesorul câștigător cu două spații de învățare în aer liber. De asemenea, profesorii participanți pot deveni co-autori ai unui ghid de bune practici.

Profesorii care doresc să participe la competiție vor trimite un film sau un document (în format Word sau PPT) pe adresa office@lifeeducationforall.org, până la data de 29 mai, ora 18.00, informează organizatorii concursului și inițiatorii Campaniei ”Școala în natură”

Filmul trebuie să se încadreze în maximum 2 minute (poate să cuprindă un montaj foto sau filmări dintr-o lecție derulată în aer liber sau doar descrierea unei astfel de lecții făcute de profesor) și trebuie să aibă următoarea structură:

  • Introducerea – prezentarea profesorului, a clasei, a școlii și a obiectivelor lecției în natură
  • Descrierea – cum s-a derulat efectiv lecția, cum s-a interacționat cu mediul natural, ce au experimentat elevii și cum au fost ghidați
  • Reflecția – cum s-a făcut partea de debriefing, concluziile profesorului și ale elevilor, cum s-a atins criteriul de transdisciplinaritate
  • Concluzia – cum a fost diferită lecția în aer liber de o lecție obișnuită, în clasă.

Documentul Word sau prezentarea Power Point trebuie să se încadreze în maximum 3 pagini pentru documentele Word și maximum 20 de slide-uri pentru prezentarea PPT și trebuie să aibă următoarea structură:

  • Introducerea – prezentarea profesorului, a clasei, a școlii și a obiectivelor lecției în natură
  • Descrierea – cum s-a derulat efectiv lecția, cum s-a interacționat cu mediul natural, ce au experimentat elevii și cum au fost ghidați
  • Reflecția – cum s-a făcut partea de debriefing, concluziile profesorului și ale elevilor, cum s-a atins criteriul de transdisciplinaritate
  • Concluzia – cum a fost diferită lecția în aer liber de o lecție obișnuită, în clasă. Profesorii sunt rugați să atașeze și fotografii relevante din cadrul lecției.

Câștigătorii vor fi anunțați în data de 31 mai pe pagina de Facebook a campaniei Școala în natură. Competiția are următoarele premii:

  • Premiul 1 – dotarea școlii unde este profesor câștigătorul cu 2 spații de învățare în aer liber în valoare de maximum 5000 lei
  • Premiul 2 – dotarea școlii unde este profesor câștigătorul cu echipamente sau consumabile la solicitarea școlii în valoare de 2000 lei
  • Premiul 3 – dotarea bibliotecii școlii unde este profesor câștigătorul cu 30 de cărți.

Materialele selectate urmează să fie publicate online sub forma unui ghid de bune practici în educația în aer liber. Toți profesorii participanți ale căror materiale vor fi selectate pentru a fi publicate în ghidul de bune practici vor fi co-autori ai ghidului.

Premiile sunt puse la dispoziție de Asociația Life Education for All. Proiectele vor fi evaluate după următoarele criterii: respectarea structurii modelului de lecție – între 0-10 puncte; modul în care se stabilesc obiectivele – între 0-10 puncte; modul în care se face debriefing-ul – între 0-20 puncte; în ce măsură modelul de lecție este replicabil și pentru alte materii și pentru alte clase – între 0-20 puncte; în ce măsură se ating criteriile de transdisciplinaritate/multidisciplinaritate – între 0-20 puncte; calitatea filmului (sunet, imagine, încadrare, respectarea timing-ului, creativitate), respectiv calitatea prezentării din cadrul documentului Word sau PPT – între 0-20 puncte.

Citește și: Campania „Școala în natură”: 95% dintre elevi își doresc ore în aer liber. Ei cred că lecțiile desfășurate afară ar fi mai interesante – cercetare 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.