Clubul părinților, creat de o profesoară într-un liceu din Timișoara: ”Dacă părinții au sprijinit școala întotdeauna, trebuie să facem și noi ceva pentru ei”

0
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timişoara. Sursa foto: facebook.com/ Facultatea de Sociologie și Psihologie - UVT

”Clubul părinților” este un proiect pe care Codruța Chercotă, profesoară de română, l-a inițiat în acest an școlar la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timişoara, cu ajutorul Asociației de Părinți. O dată pe lună, părinții se întâlnesc online cu specialiști și discută lucruri care țin de educația copiilor și de relația cu școala. Întotdeauna, temele alese vin de sfera de preocupări ale părinților, de la disciplinarea pozitivă a copilului și până la starea de bine în familie și la școală.

Codruța Chercotă spune că ideea unui ”Club al părinților” a venit din dorința de a dezvolta un parteneriat cu părinții elevilor și de a crea o comunitate în care orice problemă, nelămurire, preocupare să își găsească un răspuns. Proiectul l-a desfășurat inițial în școala în care a predat înainte de a veni la liceu și s-a bucurat de succes, lucru care se întâmplă și la Moisil. Propunerea a fost primită cu interes atât de părinții copiilor din clasele primare, cât și de cei ai elevilor din gimnaziu și liceu.

Ne întâlnim o dată pe lună în sistem online. Am stabilit acest mod de desfășurare a întâlnirilor încă de la început pentru ca părintele să poată asculta și participa la discuții și din mașină, de exemplu, nu este condiționat să fie prezent fizic. Anunțăm o temă, aleasă din ceea ce îi interesează pe părinți, și aducem un specialist care le vorbește despre subiectivul respectiv. Întâlnirea nu se rezumă la o simplă prezentare, părinții au ocazia să intre în dialog, să pună întrebări, să ceară anumite lămuriri”, povestește Codruța Chercotă.

Proiectul este derulat în parteneriat cu organizația ”Salvați Copiii”, Facultatea de Sociologie și Psihologie – Universitatea de Vest, Departamentul de Științele Educației și Clinica universitară de terapie și consiliere psihopedagogică. În funcție de tema întâlnirii, este invitat un specialist care discută cu părinții și împreună găsesc soluții.

”Scopul acestui club este de a veni în sprijinul părinților în ceea ce privește educația copiilor. Școala noastră are o comunitate a părinților serioasă, care s-a implicat ori de câte ori a fost nevoie. Dacă ei au sprijinit școala întotdeauna, trebuie să facem și noi ceva pentru ei”, spune Codruța Chercotă.

Părinții pot alege activitatea la care vor să participe, în funcție de ceea ce îi interesează, de vârsta copiilor și nu puțini sunt cei care își anunță prezența.

Printre temele abordate în cadrul întâlnirilor se numără timpul liber de calitate, managementul furiei, comunicarea non-violentă, disciplinarea pozitivă a copiilor, bullying-ul, stima de sine, stiluri de comunicare, parteneriatul în educație – cum să îmi susțin copilul să reușească la școală, starea de bine în familie și la școală, stiluri parentale și luarea deciziilor, nevoia de realizare.

”Un mare sprijin în demararea proiectului l-am avut de la doamna lector univ.dr. Claudia Borca, președintele Asociației de părinți. Mulțumesc părinților care au înțeles importanța existenței unui parteneriat real între familie și școală. Fără acest parteneriat, e dificil să modelezi mintea și sufletul unui copil. Clubul Părinților s-a născut din dorința apropierii școlii de nevoile părinților. Sper să dezvoltăm această comunitate și să fim alături pentru binele copiilor noștri”, conchide profesoara Codruța Chercotă.

Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timişoara – pictură murală. Foto: facebook.com/ Facultatea de Sociologie și Psihologie – UVT

Citește și: O poveste în alb-negru, pusă în scenă de ”copiii faini” de la Mate-info. Cum au trăit experiența Boovie liceenii care au câștigat anul trecut marele premiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.