Rodica Gavriș-Pascu: Merg cu plăcere la școală pentru că îmi place să învăț zilnic de la elevii mei. Copiii vin cu plăcere la școală pentru că se simt validați

0
Elevii învățătoarei Rodica Gavriș-Pascu - ore în grădină la începutul acestui an școlar

Experiențele și activitățile din clasa învățătoarei Rodica Gavriș-Pascu pornesc întotdeauna de la ideea de a veni cu plăcere la școală. Învățătoarea din Cluj-Napoca ne povestea, în septembrie anul trecut, despre metodele și modul său de a face școală, despre elevii săi din clasa ”Cool”, iar orele în acest an școlar, fizic sau online, au continuat sub același semn: ”la școală cu plăcere”. Nu cu mult timp în urmă, unul dintre mesajele lansate de învățătoare către colegii de catedră a fost ”Haideți să transformăm împreună meseria de profesor pentru ca elevii să vină la școală cu plăcere!” Am vrut să aflăm de la Rodica Gavriș-Pascu ce o determină, ca profesor, să meargă cu plăcere la școală, cum este posibil acest lucru, dar și ce îi face pe elevii săi, acum în clasa a III-a, să vină cu plăcere la școală. Răspunsul învățătoarei de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din Cluj-Napoca este pe cât de firesc și concis, pe atât de bogat și plin de inspirație.

Învățătoarea Rodica Gavriș-Pascu: ”Merg cu plăcere la școală pentru că îmi place să învăț zilnic de la elevii mei. Ce învăț: să râd sincer, să iert repede, să mă joc. Merg cu plăcere la școală pentru că acolo e locul unde mă încarc cu energie. Merg cu plăcere la școală, iar copiii vin cu drag și din drag pentru că facem schimburi reciproc avantajoase: eu le ofer respect – ei îmi oferă atenție, eu le ofer înțelegere – ei îmi oferă sinceritate, eu le ofer răspunsuri – ei îmi oferă întrebări, eu le ofer zâmbet – ei îmi oferă glume, eu le ofer provocări – ei îmi oferă surprize.

Merg cu plăcere la școală pentru că acolo simt că pot produce eu schimbarea. Copiii vin cu plăcere la școală pentru că se simt validați. Eu sunt acolo pentru a le oglindi bucuriile, temerile, fricile, victoriile și pentru a-i ajuta sa găsească soluții.

Vin cu plăcere la școală elevii mei pentru că fiecare îl aduce in inima lui pe omul de succes care va deveni peste 15 ani: prima femeie astronaut din România, viitorul rege al Franței, cel mai faimos psiholog, cel mai bun inginer constructor, cel mai bun fotbalist etc. Venim cu plăcere la școală pentru că părinții elevilor mei îi trimit cu drag și încredere pe copii la școală. Împreună, elevi-părinți-învățător, am construit cel mai COOL trib.”

Experiențe de la clasă din acest an școlar, povestite de învățătoare:

  • ”Cât de ușor vă este să vă păcăliți emisfera stângă? Se pare că avem nevoie de mult antrenament pentru asta. Metoda Squiggle Birds poate ajuta. Am abordat-o la ora de arte. Surpriză! Mă lupt de trei ani să îi împrietenesc pe copii cu greșeala, să îi determin să o accepte în viața lor, să învețe de la ea. Să o transforme într-o greșeală de succes. Cu toate acestea, unora dintre elevi le-a venit atât de greu să mâzgălească foaia, ca mai apoi să dea viață magică fiecărei mâzgălituri. Recomand să încercați experimentul și ca adulți. Merită să oferim și copilului interior motive de bucurie și să-i oferim emisferei stângi măcar câteva minute de respiro pe zi, în timp ce o alintăm pe cea dreaptă. #lascoalacuplacere
  • ”E dimineață. Copiii se întind, au ochii mici, ici-colo zăresc și câte un zâmbet mijit. În astfel de momente mă vizitează de regulă câte o idee creață: “Haideți să ne salutăm ca matematicienii!” Atât le-a trebuit. Atât de bine ne-am înviorat, că abia într-un târziu mi-am amintit să notez câteva saluturi. Un Exercițiu de energizare simplu, de mare efect. Parcă și adunarea e mai ușoară după o astfel de introducere. Haideți sa îi pregătim din punct de vedere emoțional pentru ore! Restul vine de la sine dacă e primit cu sufletul zâmbind. #lascoalacuplacere”
  • ”Jos pălăria în fața elevilor mei! Azi la Educație civică ne-am întâlnit toți pe Teams cu pălării. Și fiecare a știut să spună ce reprezintă pălăria sa și cum se simte când o poartă. Un beneficiu al activităților online (că sunt și multe deservicii!) este tocmai creșterea gradului de reziliență la copii. Au învățat să se asculte unii pe alții, să își aștepte rândul, să se exprime în fața celorlalți fără inhibiții și fără teama de a fi judecați. Povestea “Magazinul de pălării magice”, Sonja Wimmer, a apărut la editura Signatura. Îi mulțumesc colegei mele – mare devoratoare de cărți – Luminița Bratu pentru că ne-a oferit- o spre lectură. #lascoalacuplacere”
  • ”Distanțați fizic pentru a ne apropia social, socio-emoțional. Scăunele de pescar pentru a pescui idei și păreri de-ale colegilor. Am constatat cu această ocazie că și grădina noastră a tânjit după apropiere fizică. Categoric lucru: la școala reală nu te poți plictisi. #lascoalacuplacere”

Foto: facebook com/ Rodica Gavriș-Pascu

Citește și: Învățătoarea care a reinventat orele de scriere la clasa I: Scrisul este un fel de punte a suspinelor pentru elevi. La noi a fost un an deosebit de prietenos

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.