Activități în aer liber, în prima zi de școală din semestrul II. Copiii au construit căsuțe pentru păsări: ”Am făcut o faptă bună și sunt mândră”

0
Foto: Captură Youtube RTT TV

Elevii clasei a IV-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 ”Diaconu Coresi” din Brașov au început semestrul al II-lea cu activități în aer liber. De Ziua Internațională a Râsului și a Fericirii, celebrată pe data de 8 februarie, copiii au fost în parc și au amplasat căsuțe pentru păsări, realizate în cadrul Atelierelor practice de reciclare.

Elevii învățătoarei Mariana Lazăr au participat, în prima zi de școală din acest semestru, la activități recreative și de educație pentru mediu în Parcul Hutchinson din apropierea școlii, prilej cu care au fost premiați pentru activitatea depusă în cadrul proiectului ”Diversitatea Salvează Pământul”.

Foto: Captură Youtube

Grupați în șase echipe, elevii au realizat activități variate în timpul orelor petrecute în parc, povestește învățătoarea: ”<Exploratorii> au fost echipați cu planșe informative și au studiat păsările ca la o oră de Științe în aer liber, notând cele observate în fișe. <Fotografii> au surprins momentele inedite și activitatea colegilor, <Reporterii> au luat interviuri sau au participat ca Ambasadori DSP. <Dansatorii> au pregătit momentul de joacă cu parașuta la care au participat și invitații, iar părinții ne-au aplaudat și încurajat.

<Programatorii> au avut grijă ca Prietenii noștri, Ozoboții Bit și Evo, să respecte codurile colorate de pe foaie. <Soliștii> au pregătit momentul în care am lansat Imnul proiectului DSP și mesajul nostru pentru mediu și educația incluzivă: S.O.S. Diversitatea Salvează Pământul! S.O.S. Diversitatea o respectați! S.O.S. Stop, Discriminării! S.O.S. Incluziunea o promovați!”

Foto: Captură Youtube

Copiii s-au arătat încântați de activitatea în natură: ”Mie mi-a plăcut că am reușit să ajut păsărelele să treacă mai ușor perioada iernii și să le fac o casă primitoare. Voi avea grijă să o umplu cu semințe cât mai des ca ele să nu ducă lipsă de nimic.”  ”Știu că am făcut o faptă bună și sunt mândră de asta! Mă bucur că și eu am putut ajuta păsărelele deoarece sunt tare drăgălașe și le iubesc mult!”

Foto: Captură Youtube

Anul trecut, începând din luna octombrie, elevii învățătoarei Mariana Lazăr au participat, alături de un grup de copii ai școlii, aflați în situație de risc sau proveniți din categorii vulnerabile, la un program de educație pentru mediu și incluzivă pentru integrare școlară și socială.

Potrivit învățătoarei, de-a lungul celor 17 săptămâni, elevii au desfășurat activități online și au participat la ateliere de reciclare și energie verde, în care informațiile teoretice au fost verificate prin teste Kahoot și fixate prin activități practice.

”Nu au lipsit nici Atelierele de Muzicoterapie alături de maestrul sunetelor, Jean Baptiste Manitou, ce le-a oferit copiilor o călătorie fascinantă în lumea magică a sunetelor și instrumentelor muzicale de percuție.

Activitățile au fost desfășurate în funcție de evenimentele din Calendarul Eco, țintind și obiective de dezvoltare durabilă din Agenda 2030. Cu acest prilej, elevii s-au străduit să identifice problemele și efectele schimbărilor climatice, sărăciei sau inegalităților, dar și să descopere soluțiile necesare diminuării acestor fenomene”, spune Mariana Lazăr.

În decembrie, cu ocazia Săptămânii Educației în Tehnologia computerelor, elevii au beneficiat și de o oră de programare Hour of Code, ”ocazie potrivită de a-și exercita rolul de Mici Ambasadori Îndreptar Digital, inițiind ceilalți colegi din școală cum să programeze Inteligența Artificială, să recunoască și să deosebească tiparele formate din deșeuri de restul animalelor marine pentru a evita contaminarea oceanelor și dispariția speciilor marine, sau au explorat tărâmuri diferite pentru siguranța online cu ajutorul jocului web distractiv și educativ, Eroii Internetului, pregătindu-se să devină cetățeni Inteligenți, Alerți, Puternici și Ambili în mediul digital”.

”Tot din postura de Mici Ambasadori Îndreptar Digital au oferit colegilor din școală lecții model de realizare de cărți digitale cu ajutorul aplicației StoryJumper, cuprinzând dicționare ecologice, povești sau benzi desenate sau au inițiat colegii în realizarea de afișe și logo-uri folosind aplicația Canva.

Așteptăm cu nerăbdare întâlnirile ce vor urma cu alte ateliere atractive de literatură, pictură și sperăm să avem posibilitatea să plantăm împreună în același parc îndrăgit, câțiva copaci ce vor întregi și vor simboliza mica noastră contribuție pentru un viitor mai bun în comunități”, conchide învățătoarea din Brașov.

DSP (Diversitatea Salvează Pământul) este unul dintre cele 14 proiecte câștigătoare de micro-granturi nerambursabile din cadrul programului ”Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” pentru inițiative locale, finanțat de Lidl și implementat local de Fundația Comunitară Brașov. Programul adresează provocări locale în mediu și educație, urmărind favorizarea incluziunii școlare și sociale a elevilor cu cerințe educaționale speciale și cei aflați în grupurile de risc, prin promovarea unui stil de viață sănătos în armonie cu mediul înconjurător, prin activități desfășurate în natură în funcție de evenimentele din calendarul eco în strânsă relație cu obiectivele de dezvoltare durabilă din Agenda 2030, prin activități nonformale cu muzică, artă plastică, tehnologie care vizează dezvoltarea personală și profesională și asigură starea de bine. Cadourile și premiile primite de copii au fost oferite de Banca pentru Alimente Brașov, la acestea adăugându-se tricourile inscripționate cu logo-ul DSP, achiziționate din fondurile proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.