Proiectele planurilor-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional, lansate în dezbatere publică de Ministerul Educației

0

Noile planuri-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional, care vor intra în vigoare gradual, începând cu clasa a IX-a a anului şcolar 2021 – 2022, au fost lansate în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei, prin Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

Potrivit unui comunicat de presă al ministerului, propunerile de îmbunătăţire a proiectelor pot fi trimise la adresa de e-mail planuri_cadru@rocnee.eu, până la data de 31 ianuarie.

  • Proiectele planurilor-cadru pot fi descărcate de AICI.

”Desfășurarea anului școlar 2020-2021 în condiții de pandemie a îngreunat procesul de pregătire a lansării în dezbatere publică a planurilor-cadru pentru învățământul liceal și profesional, din cauza provocărilor și restricțiilor specifice acestei perioade. Se impune însă urgentarea lansării în consultare publică pentru a nu crește încă și mai mult riscul inexistenței manualelor de clasa a IX-a la începutul anului școlar 2021/2022”, precizează Ministerul Educației.

Proiectele planurilor-cadru pentru liceu/filiera teoretică – sunt propuse câte două variante:

”Ne dorim ca, în urma acestor propuneri de îmbunătățire, planurile-cadru să fie un fundament pentru materializarea profilului absolventului, reflectând astfel nevoile societății, dar și cele mai bune practici documentate științific privind procesul de proiectare curriculară. Ne așteptăm ca forma finală a acestor planuri cadru să reflecte principiile agreate prin cel mai amplu proces de consultare publică în cadrul proiectului România Educat”, mai transmite Ministerul Educației.

În comunicat se arată că proiectele au fost elaborate de specialişti din minister şi Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, cercetători de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi ”cadre didactice de prestigiu” din învăţământul preuniversitar.

În cazul proiectelor planurilor-cadru pentru filiera tehnologică și învățământ profesional – adaugă sursa citată – au fost cooptați specialiști din Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, Autoritatea Națională pentru Calificări, dar și ai unor entități reprezentative pentru mediul privat și asociativ, mai precizează Ministerul Educației.

Conform ministerului, Comisia de validare a proiectelor planurilor-cadru a avut în componență reprezentanți ai tuturor partenerilor sociali: federațiile sindicale, federațiile/asociațiile de părinți, mediul universitar, Academia Română, Consiliul Național al Elevilor, ARACIP, organizații nonguvernamentale și alți parteneri cu experiență în domeniu (ex: Banca Mondială, UNICEF).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.