Cîmpeanu: Dacă nu se va putea reveni la învățământul clasic, vor trebui adoptate schimbări la examene. Nu le dorim, ne dorim predictibilitate

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marți, la Realitatea Plus că, în cazul în care nu se va putea reveni la învățământul clasic, atunci vor trebui adoptate schimbări la examenele naționale care ”să conducă la o flexibilizare în beneficiul elevilor”. Ministrul a precizat că nu își dorește acest lucru, este un scenariu pe care nu vrea să îl ia în considerare și de aceea își dorește reluarea cursurilor față în față, pentru a se realiza acțiuni remediale și pentru a pregăti examenele naționale. ”Pentru acţiuni remediale ai nevoie de prezenţă faţă în faţă în şcoală”, a spus ministrul.

Întrebat în emisiunea de la Realitatea Plus dacă va fi modificat conţinutul probelor la examenele naţionale – Evaluarea Națională și Bacalaureat – având în vedere problemele generate de școala online, ministrul Educației a spus că a susținut dintotdeauna importanța predictibilității.

”Nu poți anunța cu o lună înainte un copil care se pregătește pentru examenul de Evaluare Națională sau pentru examenul de Bacalaureat că va da examen la alte discipline, la alte materii, în alt fel. Este absolut esențial să avem predictibilitate. De aceea, ne dorim reluarea școlii în format clasic, pentru a putea avea și acele acțiuni remediale, pentru a pregăti examenele naționale, așa cum elevii de clasele a VIII-a și a XII-a știu că trebuie să se deruleze.

Dacă nu se va putea – nu vreau să iau în considerare acest scenariu – să revenim la învățământul clasic, atunci vor trebui adoptate schimbări care să fie toate în beneficiul elevilor, schimbări care să conducă la o flexibilizare în beneficiul elevilor. Dar aceste schimbări nu le dorim nici măcar în acest sens, ne dorim predictibilitate”, a precizat ministrul Educației.

În ceea ce privește redeschiderea școlilor, Sorin Cîmpeanu a reluat ideea că decizia privind modul în care vor începe cursurile pe 8 februarie, în semestrul al doilea, va fi luată în ultima decadă a lunii ianuarie, în funcție de rata de infectare de la jumătatea lunii și de evoluția campaniei de vaccinare.

”În urma analizei acestor factori, evoluția campaniei de vaccinare, evoluția ratei de infectare, împreună cu Ministerul Sănătății, cu coordonatorul campaniei de vaccinare, cu Comitetul Național pentru Situații de Urgență, ne vom așeza la masă după jumătatea lunii ianuarie, cel mai probabil în ultima decadă a lunii… În afară de acești doi parametri esențiali, vom lua în calcul și măsurile pe care le vor adopta alte state care se confruntă cu situații asemănătoare și de asemenea vom lua în calcul și estimările privind numărul elevilor care s-au aflat în dificultate pe parcursul procesului de predare-învățare online. (…)

Noi ne dorim ca decizia să fie aceea a începerii semestrului II în regim clasic, în data de 8 februarie, în învățământul preuniversitar. Ne dorim acest lucru și pentru a putea organiza acțiuni remediale. Sunt deja 300 de zile de când traversăm această criză sanitară, au fost pierderi pentru sistemul de educaţie. Sunt pierderi incontestabile în sistemul de educaţie. Aceste pierderi vor trebui să fie recuperate prin acţiuni remediale. Pentru acţiuni remediale ai nevoie de prezenţă faţă în faţă în şcoală. (…)

Așteptăm să vedem după jumătatea lunii ianuarie cum stăm după parametrii principali, așteptăm și rezultatele specifice, precum și măsurile adoptate de alte state, ne așezăm la masă cu Ministerul Sănătății, cu Comitetul pentru Situații de Urgență și cu cei implicați în campania de vaccinare și vom lua cu siguranță decizia corectă, indiferent care va fi aceea. Nu excludem niciun scenariu”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Citește și: Ministerul Educației: Ne dorim derularea semestrului II în format clasic, însă ne vom putea pronunța doar după jumătatea lunii ianuarie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.