Care sunt „urgențele” în educație, potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu. Noi precizări privind aprobarea planurilor cadru pentru clasa a IX-a

0
Foto: cotidianul.ro

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni, pentru Agerpres, că „urgenţa zero” o reprezintă posibilitatea „deschiderii prioritizate” a şcolilor şi construcţia bugetului pentru educaţie pe anul 2021.

„Urgenţele merg de la educaţia timpurie până la învăţământul universitar, de la echitate până la performanţă. Urgenţa zero o reprezintă posibilitatea deschiderii prioritizate a şcolilor (grădiniţe şi învăţământ primar, elevii claselor a 8-a şi a 12-a, şcoli care au înregistrat dificultăţi în procesul de predare online), nevoia desfăşurării de activităţi remediale şi construcţia bugetului educaţiei pe anul 2021„, a afirmat ministrul.

Potrivit lui Cîmpeanu, tot în categoria urgenţe, cu un impact „determinant” asupra bunei desfăşurări a anului şcolar în curs, sunt măsuri care privesc managementul unităţilor de învăţământ, având în vedere că pe 9 ianuarie expiră mandatele directorilor.

„Din motive de ordin legislativ, aşa cum ştim, concursurile nu pot fi desfăşurate la acest moment, astfel încât numirile vor trebui făcute până la organizarea transparentă şi profesionistă a concursurilor, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2021”, a afirmat ministrul Educaţiei.

„De asemenea, o altă măsură cu caracter urgent se referă la modificări ale costului standard pentru educaţia timpurie (creşele), la aprobarea standardelor pentru creşe, ştiut fiind că România are cea mai scăzuta rată de cuprindere în creşă: doar 22.000 de copii sunt cuprinşi în creşe”, a susţinut Sorin Cîmpeanu.

În opinia sa, o altă măsură „cu impact major” este reprezentată de necesitatea aprobării planurilor cadru pentru clasa a IX-a.

„Trebuie demarat în regim de urgenţă procesul de consultare publică şi pe parcursul a 30 de zile va trebui să vedem care este forma optimă a acestor planuri cadru, astfel încât ele să răspundă aşteptărilor şi nevoilor societăţii anului 2021. Peste dificultatea intrinsecă a acestui proces se suprapune, din păcate, specificul perioadei de criză, dar şi urgenţa unui răspuns rapid, având în vedere timpul extrem de scurt rămas pentru realizarea curriculumului şi pentru toate etapele licitaţiei de manuale. Am precizat încă din prima zi de mandat că este o misiune foarte dificilă, dar că Ministerul Educaţiei va face toate eforturile, pornind de la o stare de fapt dată.

Ne concentrăm, de asemenea, şi pentru rezolvarea problemelor cronice ale sistemului de educaţie, prin demararea unor paşi concreţi pentru asigurarea echităţii, reducerea ponderii analfabetismului funcţional şi îmbunătăţirea infrastructurii, toate fiind măsuri ce se subscriu proiectului de ţară România Educată”, a susţinut ministrul Educaţiei.

Totodată, Cîmpeanu a spus că procesul de evaluare a şcolilor doctorale trebuie început „foarte rapid”, în caz contrar acestea putând rămâne „în afara legii”.

„Problemele cronice merg până la învăţământul universitar, unde s-a prorogat pentru a treia oară şi ultimă oară acreditarea şcolilor doctorale. Aceasta expiră la finalul anului 2021 şi nu va mai putea fi prorogată acreditarea acestor şcoli doctorale. Deci, dacă nu începem foarte rapid procesul de evaluare a şcolilor doctorale, ele vor rămâne complet în afara legii”, a mai arătat Sorin Cîmpeanu.

Citește și: Ministrul Educaţiei: Momentul deschiderii şcolilor va fi stabilit împreună cu Ministerul Sănătăţii, în funcţie de evoluţiile epidemiologice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.