Platforma online unde profesorii pot găsi tot ce au nevoie într-un singur loc. Zece tinere învățătoare și educatoare au lansat ”TeacherME”

0
Foto: pixabay.com

Șapte învățătoare și trei educatoare au lansat o platformă educațională unde profesorii din învățământul preșcolar și primar vor putea găsi, într-un singur loc, tot ceea ce au nevoie la clasă, de la proiecte de lecții și fișe de lucru până la jocuri didactice, aplicații și site-uri utile. Site-ul TeacherME a fost lansat zilele trecute, iar profesorii pot intra deocamdată într-o clasă virtuală, pe Google Classroom, care le oferă astfel de materiale și le dă posibilitatea să facă schimb de bune practici. Pentru realizarea site-ului de către o firmă specializată, inițiatoarele proiectului trebuie să strângă suma de 5.000 de euro, motiv pentru care accesul în clasa virtuală se face pe baza unui abonament. Banii în plus, explică Gabriela Nedelcu, una dintre învățătoare, vor fi donați către o asociație care ajută copiii din familiile defavorizate.

Proiectul ”TeacherME” reunește zece tinere profesoare din toată țara, care și-au propus să vină în ajutorul colegilor lor cu materiale, site-uri, documente școlare și lecții online înregistrate, dar și cu întâlniri săptămânale.

Primul pas făcut de învățătoarele Gabriela Nedelcu, Maria Zancu, Ana Mara Chirilă, Ana Maria Alexandra Apostol, Alina Bereșoae, Anca Lambrea și Mădălina Metesan și educatoarele Maria Vâlcu, Lavinia Cazamon și Sorina Străjer (profesor pentru învățământul special preșcolar) a fost crearea unor clase virtuale pentru profesori, ce pot fi accesate din secțiunea ”Platforma” de pe TeacherME.

Foto: facebook.com/ TeacherMe: Comunitatea profesorilor tineri

”Momentan, lucrăm în Patreon și Classroom, iar scopul nostru este să strângem 5.000 de euro pentru a putea construi o platformă cu tot ce avem nevoie într-un singur loc, fără să mai facem research ore în șir ca să găsim aplicațiile și materialele potrivite”, spune Maria Zancu.

Platforma se adresează profesorilor din învățământul preșcolar, primar, dar și tinerilor care își doresc să devină profesori. Ideea a pornit de la workshop-urile online, susținute în această vară de învățătoarele Maria Zancu și Gabriela Nedelcu.

”În perioada pandemiei, am conștientizat că ne lipsește foarte mult un ajutor. Nu există o platformă unde să găsești la un loc tot ceea ce ai nevoie și, prin acest proiect, noi ne dorim să ajutăm. Profesorul să intre pe platformă, să dea un search și să îi apară tot ce are nevoie: proiecte de lecții, documente școlare, videoclipuri despre aplicații utile ce pot fi folosite la clasă, mai ales în perioada aceasta online, fișe de lucru, jocuri”, declară Gabriela Nedelcu.

Foto: facebook.com/ TeacherMe: Comunitatea profesorilor tineri

Învățătoarea precizează că, pentru a accesa grupurile de Classroom, profesorii pot alege unul dintre cele trei abonamente lunare, iar un procent de 5% din fiecare va merge către asociația ”Dragoste desculță”.

”Acolo, profesorii găsesc filmulețe despre anumite lecții, videoclipuri, idei și site-uri utile. Eu am deschis o clasă pentru copiii cu deficiențe, cu toate informațiile necesare: articole, cărți, cabinete unde pot merge părinții sau pot suna profesorii dacă au nevoie de un ajutor specializat, videoclipuri și aplicații recomandate pentru copiii cu CES”, spune Gabriela Nedelcu.

Potrivit învățătoarei, o astfel de platformă nu numai că este utilă profesorilor din punct de vedere al conținutului și al resurselor educaționale, dar îi invită și la colaborare, la schimb de idei și experiență, lucru care lipsește destul de mult în școala românească.

Ne dorim să arătăm profesorilor că se poate să ne ajutăm, că se poate și altfel. Din nefericire, simt o dezbinare în rândul profesorilor, o concurență între ei, dar noi avem nevoie unii de alții, să ne susținem și să colaborăm. Dacă fiecare dintre noi dă mai departe, merge cu o energie pozitivă la școală, în cancelarie și povestește din experiența lui, cu siguranță vom putea mișca ceva în sistem și vom avea mai mulți profesori care să zâmbească, să fie mai înțelegători și să privească totul cu mai mult pozitivism”, spune învățătoarea.

Gabriela Nedelcu crede că profesorul care pune pasiune în ceea ce face reușește să facă orice și acesta este, în opinia sa, profesorul care face educația altfel: ”Dacă, prin absurd, un copil te sună la 2 noaptea să spună că are nevoie de tine, tu să fii pregătit să îl ajuți. Să fii acolo oricând pentru copiii din clasa ta pentru că, până la urmă, suntem o familie, nu o simplă clasă. Eu niciodată nu i-am catalogat pe elevii mei ca fiind o simplă clasă, ei mi-au devenit familie.”

Absolventă de psihopedagogie specială, Gabriela Nedelcu (foto) are 21 de ani și predă la clasa pregătitoare, la Școala Gimnazială „Emil Racoviță” din București. Este la a doua generație de elevi și spune că, atunci când a intrat în sistemul de educație, știa ce greutăți va întâmpina – familia lucrează în sistem – dar acest lucru nu a descurajat-o.

”Eu lupt foarte mult pentru integrarea copiilor cu CES în clase și pentru micșorarea numărului de copii la clasă. Acum am 29 de elevi și este greu să lucrezi cu un număr atât de mare de copii. În seria trecută, am avut 21 de copii, între care un copil cu deficiențe și nu am reușit să lucrez cu el așa cum mi-aș fi dorit eu”, declară învățătoarea.

Pe site-ul TeacherME dedicat profesorilor, Gabriela Nedelcu ”a urcat” experiența de la clasă și povestește că pentru elevii săi de clasa pregătitoare școala online înseamnă mult joc. ”Învățăm să citim, să scriem, folosesc foarte multe jocuri și aplicații în care editez personaje să vorbească. Încerc să păstrez aceeași rutină pe care o aveam la școală, iar ziua începe cu întâlnirea de dimineață în care povestim cum este afară, cum ne simțim… Pentru că am trecut peste 50 de zile de școală, vineri avem o petrecere în pijamale online și ne vom uita împreună la film”, relatează învățătoarea o mică parte din ceea ce reprezintă școala online pentru elevii săi de 6 ani.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.