Recomandări MEC privind organizarea cursurilor online în condiții de securitate. Declarația-angajament pentru profesori, elevi și părinți

0
Foto: pixabay.com

Ministerul Educației a transmis către inspectoratele școlare o serie de recomandări privind organizarea activității didactice online în condiții de securitate, dar și o ”declarație-angajament” ce ar urma să fie semnată de profesori, elevi și părinți, prin care aceștia se ”obligă” să nu înregistreze și să nu distribuie lecțiile online și să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

În adresa MEC se recomandă utilizarea ”cu precădere” în unitățile de învățământ a soluțiilor tehnice puse la dispoziție gratuit de companiile Google și Microsoft: G Suite for Education, respectiv Microsoft 365 A1.

”Aceste aplicații educaționale, utilizate în cadru instituțional, asigură respectarea legislației GDPR. De asemenea, permit organizarea activității didactice online, gestionarea activității la clasă – distribuirea temelor, evaluarea elevilor cu informarea în timp real a părinților referitor la evoluția învățării etc”, se arată în document.

Ministerul Educației formulează de asemenea mai multe recomandări pentru ”desfășurarea în condiții optime a activităților didactice în sistem online (sincron, asincron și mixt)”, între care:

  • utilizarea unei singure platforme pentru ”a nu perturba concentrarea elevilor, fiind dovedit faptul că schimbarea tipului de platformă utilizată poate fi dăunătoare atenției”.
  • alternarea predării sincrone cu cea asincronă, astfel încât un elev să nu fie nevoit să petreacă foarte mult timp conectat în fața dispozitivelor.
  • comunicarea, în avans, către elevi a modalității în care se vor desfășura orele, a informațiilor tehnice necesare conectării și accesării lecțiilor, precum și respectarea pauzelor.
  • adaptarea modalităților de predare la funcționalitățile și posibilitățile tehnice pe care le au la dispoziție cadrele didactice.

”Subliniem importanța învățării sincrone, deoarece este similiară cu învățarea în timp real, programată apriori. Are la bază interacțiuni directe, orientate spre învățare, permite elevilor și profesorilor să participe în timp real și să se implice în discuții sincron, similară unei ore organizate cu prezență fizică, ceea ce ușurează tranziția elevilor de la orele față în față la orele online”, se precizează în documentul MEC.

Ministerul Educației a transmis și o ”declarație-angajament” ce urmează să fie asumată de cadre didactice, elevi și părinți, ”ca măsură suplimentară pentru protejarea dreptului la imagine, atât a cadrelor didactice, cât și a elevilor”.

Este vorba de două declarații pe propria răspundere, una pentru elevi și părinți, a doua pentru cadrele didactice, prin care aceștia se ”obligă” să nu înregistreze și să nu distribuie lecțiile online și să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

Sursa foto: edums.ro

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.