O poveste de la firul ierbii. Georgeta Tătaru: ”A fi învățătoare e o stare de bine. Am grijă să nu plece niciun copil supărat de la școală”

0
Foto: ancatirca.blogspot.com

Georgeta Tătaru este o învățătoare pentru care principalul obiectiv este să își facă elevii să vină cu drag la școală. A inventat o oră de discuții, le face surprize copiilor, îi învață să aibă curaj și să se autodepășească și le dă diplome pentru că ”fiecare copil este bun la ceva”. Predă la școala din Vulcana Pandele, o comună din județul Dâmbovița, unde mulți elevi provin din medii defavorizate. Povestea învățătoarei am descoperit-o pe blogul specialistului în educație, Anca Tîrcă, care a stat de vorbă nu doar cu învățătoarea, dar și cu elevii și cu părinții acestora.

Scrisă în urmă cu doi ani, povestea învățătoarei din Vulcana Pandele ne arată că există profesori dedicați, care își pregătesc elevii pentru viață, își adaptează metodele la nevoile lor și vor să îi facă fericiți. Anca Tîrcă a ajuns la școala din Dâmbovița, pornind de la o mică cercetare pe care a vrut să o facă, la firul ierbii, despre oameni de școală cu vocație din România.

În clasa învățătoarei Georgeta Tătaru, ”doamna Mioara” cum i se spune, a găsit o ”doamnă ascultăreață”, de la care a aflat ce face pentru ca elevii să vină cu drag la școală și să progreseze. Iată ce i-a spus învățătoarea:

  • ”Am grijă să nu plece niciun copil supărat de la școală”;
  • ”Uneori mergem să vedem mestecenii”;
  • ”Obiectivul meu principal e să îi fac pe copii să vină cu drag la școală”;
  • ”În fiecare zi mă duc la ei cu ceva nou și, dimineața, când mă văd cu ei, mă întreabă: surpriza?”;
  • ”Uitați-vă, că poate am greșit, i-am învățat să îmi ceară explicații, să exerseze pe mine – să nu se lase călcați în picioare și nici să îi manipuleze pe alții”;
  • ”Le dau diplome pentru progres la citit, pentru inițiativă, pentru cel mai bun coleg și altele, căci eu cred că fiecare copil este bun la ceva”;
  • ”Am inventat o oră de discuții, care nu e în orar – e un moment în ziua de vineri, la care nu pot să renunț, că nu mă lasă ei, facem un cerc în clasă, fiecare spune ce i-a plăcut în săptămâna care se încheie, ce a făcut bun, ce a fost mai puțin bun, cum s-a simțit, fiecare spune când îi vine rândul”;
  • ”Îi învăț să aibă curaj să se autodepășească, să-și depășească condiția (cei mai mulți copii din clasa mea provin din familii sărace), le spun mereu că este esențial să fii cinstit și încerc să le formez capacitatea de a se adapta la situații noi.”
Foto: ancatirca.blogspot.com

Anca Tîrcă i-a întrebat și pe copii ce le place la învățătoarea lor, iar răspunsurile lor, scrie specialistul în educație, fac ”cât un manual de pedagogie”:

  • ”Doamna este bună, e ASCULTĂREAȚĂ, dacă ne dă o fișă vine la fiecare și explică, dacă te bate cineva, ea rezolvă tot. Nu e grăbită, cu cât noi nu știm, ea stă mai mult, mai mult” (Radu).
  • ”E deșteaptă, e frumoasă, poartă ochelari doar când citește, răbdătoare, adică nu ne forțează, când nu înțelegi, o întrebi, se poartă frumos cu noi, te duci cu drag la școală, eu n-am avut nicio absență din clasa 1 până acum” (Dani).
  • ”Ne explică tot ce nu înțelegem, când ne încurcăm ne ajută, este o fire amuzantă, face joculețe cu noi unde nu înțelegem, ca să ne fie mai pe înțeles” (Maria).
  • ”E bună cu noi, muncește cu noi, ne învață, nu ne lasă la greu, ne explică, e o învățătoare foarte muncitoare cu noi” (Daria).

Pentru părinți în schimb, ”doamna Mioara” este ”prietena copilului meu” și ”predă ca și cum ar copilări odată cu ei”. La întrebarea Ancăi Tîrcă ce apreciază la învățătoarea copiilor lor, părinții au răspuns:

  • Lui Daniel îi place că învață jucându-se, explică pe înțeles, are timp pentru noi, părinții, ne ducem la școală și stăm de vorbă, nu zice că s-a terminat programul” (mama lui Daniel).
  • Daria nu pleacă nelămurită de la școală, doamna e sinceră, grijulie, niciodată nu ne respinge, pentru că știe că venim la școală cu o problemă” (mama Dariei).
  • ”Doamna Mioara e prietena copilului meu, discută cu ei liber, despre toate” (mama lui Radu).
  • ”Atunci când avem ședința e o bucurie, ne place de doamna că e vioaie, ne spune despre teme, evaluări, serbări, suntem foarte bine informați despre ce se întâmplă în clasă, ne-a ridicat moralul ca părinți și am văzut cum copiii noștri progresează” (mama Dariei).
Foto: ancatirca.blogspot.com

Ca o concluzie, toate acestea se întâmplă, scrie Anca Tîrcă, pentru că ”doamna învățătoare Mioara Tătaru pleacă în fiecare zi la școală cu acest gând în minte: <A fi învățătoare e o stare de bine, pe care o creez și pe care mi-o creez; stăm zilnic cel puțin patru ore cu copiii, de ce să nu le facem frumoase>.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.