Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia Pup: Elevii se confruntă cu o foarte mare rezistenţă atunci când îşi cer drepturile

0
Foto: facebook.com/ Consiliul Național al Elevilor

Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), Antonia Pup, a declarat, duminică, la un eveniment  în cadrul căruia a fost prezentat Raportul privind implementarea Statutului elevului, că elevii se confruntă cu ”o foarte mare rezistenţă” atunci când îşi cer drepturile și că există ”foarte multe abuzuri” în cazul acestora, relatează Agerpres.

„Ceea ce noi am sesizat la trei ani după ce acest Statut al elevului a fost adoptat (…) e faptul că noi, elevii, ne confruntăm cu o foarte mare rezistenţă atunci când ne cerem drepturile, atunci când ne ridicăm din bancă pentru a ni le apăra şi atunci când ne dorim ca acestea să fie garantul unei educaţii inclusive, de calitate. (…) Ceea ce din nou reprezintă o problemă în funcţionarea sistemului de învăţământ e faptul că avem acele regulamente de organizare şi funcţionare în unităţile de învăţământ preuniversitar care nu recunosc prevederile Statutului elevului şi în unele cazuri nici a celorlalte acte normative superioare din punct de vedere ierarhic (…) din acest aspect derivă foarte multe abuzuri pentru beneficiarii direcţi ai educaţiei, elevii”, a spus Antonia Pup.

Referitor la raportul privind Statutul elevului, președintele CNE a menţionat că puţin peste 13.000 de elevi au răspuns unui chestionar şi că au fost 1.317 de profesori respondenţi.

„Peste 30% dintre elevii din România nu îşi cunosc drepturile şi îndatoririle care sunt incluse în Statutul elevului (…) Peste 30% dintre respondenţi au afirmat că nu au primit manuale gratuite sau dacă au primit acestea au fost primite într-un timp destul de îndelungat”, a precizat Antonia Pup.

Ea a menţionat că elevii au fost întrebaţi dacă, pe parcursul anului şcolar 2018-2019, consideră că au avut parte de o evaluare corectă şi obiectivă şi că peste o treime dintre respondenţi au sesizat o evaluare „mai degrabă subiectivă”.

În comunităţile şcolare avem în continuare discriminare, discriminare în relaţia elev-profesor, elev-elev şi câteodată chiar şi între profesori, (…) iar la întrebarea dacă s-au observat cazuri în care profesorii din şcoală să se comporte nerespectuos cu alte persoane din nou avem o situaţie alarmantă. Aproape jumătate au considerat că acest fenomen de discriminare şi violenţă până la urma urmei e prezent în şcoala românească”, a declarat Antonia Pup.

Liderul CNE a afirmat că în continuare sunt foarte mulţi elevi care nu sunt consultaţi cu privire la disciplinele care se încadrează în curriculum la decizia şcolii. „Avem o problemă în ceea ce priveşte decontarea cheltuielilor de transport”, a mai spus Antonia Pup.

Referitor la perspectiva cadrelor didactice, ea a menţionat că aproape jumătate dintre profesori (46,9%) au afirmat că dreptul elevilor de a se apăra împotriva abuzurilor din sistemul educaţional nu e respectat.

În ceea ce privește sancționările colective sau sancționarea elevului în fața colectivului, răspunsurile profesorilor indică faptul că acestea sunt o practică în școala românească.

Printre recomandările din raport se numără conjugarea eforturilor tuturor actorilor implicaţi în procesul educaţional pentru a se asigura că elevii vor fi incluşi în procesul de evaluare a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ, a adăugat Antonia Pup. (Sursa: Agerpres)

Puteți consulta aici Raportul privind implementarea Statutului elevului la nivel național în 2019

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.