Reducerea numărului de ore. Monica Anisie: ”Nimeni nu o să se apuce acum să taie. Ce să tăiem?”

1
Foto: digi24.ro

Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat, duminică, că reducerea numărului de ore va fi aplicată, pentru că acest lucru este prevăzut în lege, însă schimbările se vor face în urma unei consultări publice, iar ”primul pas pe care trebuie să-l facem este acela de a construi planurile cadru”. ”Când se va ajunge la o decizie pe planul cadru, urmează o altă etapă, cea în care trebuie să revizuim programele şcolare”, a explicat Monica Anisie.

Ministrul Educației a făcut, duminică, câteva precizări cu privire la reducerea numărului de ore, spunând că există o lege care trebuie respectată. „Nu e vorba de o idee de la care trebuie să pornesc eu. Există o lege pe care toată lumea trebuie să o respecte. Această lege prevede reducerea numărului de ore. (…) Asigur pe toată lumea că acest lucru trebuie făcut prin consultare publică, deci nimeni nu o să se apuce acum să taie. Ce să tăiem? Trebuie să vedem ce este mai bun pentru elev„, a spus Monica Anisie, citată de Agerpres.

Ministrul a menţionat că aplicarea legii se va face prin discuţii publice. „Primul pas pe care trebuie să-l facem este acela de a construi planurile cadru, pentru că asta înseamnă de fapt numărul de ore sau de discipline pe care copilul trebuie să le studieze la şcoală. Ca atare, începem acest proces de consultare publică pentru planurile cadru.

Când se va ajunge la o decizie pe planul cadru, urmează o altă etapă, cea în care trebuie să revizuim programele şcolare, pentru că nu poţi să păstrezi acelaşi nivel de programă pentru un număr redus de ore, deci există un proces amplu de consultare publică cu toţi partenerii educaţionali, cu sindicate, cadre didactice, cu absolut toată lumea vom fi în consultare publică„, a adăugat ministrul.

Citește și:

1 COMENTARIU

  1. La clasa 5 există multe materii care ,cel mai probabil pot fi scoase din programa:
    1 Tehnologia, unde li se predă despre bunurile de larg consum, cum se codifică ouăle, ce vitamine au alimentele..bla,bla. Absolut inutil .
    2.Religia, unde stim despre ce ar trebui să invete,dar nu ii învață macar când sunt marile sărbători, care este protectorul localitătii,țării,etc
    3.Dezvoltare personala, unde totdeauna se face altceva,tema la alta materie,etc deși există copii cu ușoare probleme nerezolvate din clasele mici,de adaptare școlară,de lipsă de empatie,bulliyng mascat,etc
    4 Educatie civică, dar ei nu sunt învățați despre respect, prietenie, etc. Trec pe lângă părinții si bunicii colegilor dar nu stiu sa spună bună ziua, nu se respectă între ei..
    5.TIC ..
    Au colegi plecați în alte tări,cu care comunică,și au aflat ca, o zi din săptămână nu merg la școală,ex.miercurea,în Elveția; merg la școală l-m,j-v, și nu au obiectele lor de studiu!
    Consider ca sunt bombardati cu informații care nu acum le sunt necesare.Lăsati doar materiile se bază,la care dau examene. Nu există în România cadre didactice pentru materiile de mai sus care să valorifice notiunile si sa îi facă să si le insușeasca pentru a le fi utile. Programa este stufoasă ,in detrimentul copilului.
    Lăsați scoala cu obiectele pe care le-ati studiat cu toții: l.rom.,l.engl/l.franc/germ, l.latina, matem, fiz,chim, ist, grogra,sport ,biol, psihol, informatica…
    Ministerul,Inspectoratul,de ce permit clase de 30/35 elevi?
    De ce invată după amiază elevii de gimnaziu?
    Copilul care începe orele la 12, uneori 11, nu mănâncă prânzul când pleacă de acasa, și este înapoi acasă la ora 19. Este normal??? Ia prânzul la cină?? Ne imbolnaviți copiii de boli de stomac,de nutriție, metabolice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.