Admiterea la liceu 2019: Cinci clasamente ale liceelor din Capitală – Registrul Educațional Alternativ

0

ADMITERE LICEU 2019. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc”, Colegiul Naţional ”Gheorghe Lazăr”, Liceul Teoretic ”Jean Monnet” și Liceul Teoretic Internațional de Informatică București conduc în clasamentele liceelor din Capitală, realizate pe baza a cinci criterii de evaluare: oportunități, comunitate, organizare, personal și resurse. Ierarhia se regăsește pe Registrul Educațional Alternativ-REAL, o platformă creată de trei elevi din București, prin care liceele sunt evaluate de către elevi, profesori, părinți și absolvenți.

Topul liceelor din București realizat în baza opiniilor exprimate de elevi, profesori, părinți și absolvenți, potrivit datelor colectate de REAL: 

Oportunități  – Abordează gradul de expunere la activități extrașcolare și sprijinul în cultivarea performanțelor academice.

      1. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” 8.85
      2.  Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” 8.82
      3. Colegiul Național ”Mihai Viteazul” 8.79
      4. Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” 8.4
      5.  Liceul Teoretic „Jean Monnet” 8.35
      6. Colegiul Economic „V. Madgearu” 8.27
      7. Colegiul Național „Matei Basarab” 8.27
      8. Colegiul Național ”Spiru Haret” 7.8
      9. Liceul Teoretic Internațional de Informatică Bucuresti 7.79
      10. Colegiul Naţional „Elena Cuza” 7.78

Comunitate – Vizează aspectele definitorii ale comunității din unitatea de învățământ: diversitatea, ușurința integrării în colectiv, spiritul liceului.

      1. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” 8.9
      2. Colegiul Național „Matei Basarab” 8.42
      3. Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” 8.27
      4. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” 8.18
      5. Colegiul Naţional „Elena Cuza” 8.1
      6. Liceul Teoretic „Jean Monnet” 8.1
      7. Liceul Teoretic „Eugen Lovinescu” 8.07
      8. Colegiul Național ”Spiru Haret” 8.05
      9. Colegiul Naţional „Sfântul Sava” 7.95
      10. Colegiul Economic „V. Madgearu” 7.95

Organizare – Abordează segmentul de natură organizatorică al instituției: amplasarea în oraș, programul cursurilor etc.

      1. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” 9.67
      2. Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” 9.63
      3. Colegiul Naţional „I.L.Caragiale” 9.61
      4. Colegiul Economic „V. Madgearu” 9.52
      5. Colegiul Național ”Iulia Hașdeu” 9.51
      6. Colegiul Național „Matei Basarab” 9.5
      7. Liceul Teoretic „George Călinescu” 9.48
      8. Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” 9.48
      9. Colegiul Național ”Spiru Haret” 9.41
      10. Școala Centrală 9.4

Personal – Vizează evaluarea relației dintre actorii din sistemul de învățământ, tratând totodată eficiența și calitatea actului educațional.

      1. Liceul Teoretic „Jean Monnet” 7.94
      2. Colegiul Naţional „Elena Cuza” 7.84
      3. Liceul Teoretic „Eugen Lovinescu” 7.65
      4. Colegiul Economic „V. Madgearu” 7.52
      5. Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” 7.44
      6. Colegiul Național Bilingv ”George Coșbuc” 7.41
      7. Colegiul Naţional „I.L.Caragiale” 7.37
      8. Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” 7.33
      9. Colegiul Național „Matei Basarab” 7.33
      10. Liceul Teoretic Internațional de Informatică Bucuresti 7

Resurse – Se referă la resursele și facilitățile disponibile în incinta instituției: laboratoare specializate, bibliotecă, materiale educaționale etc.

      1. Liceul Teoretic Internațional de Informatică București 8.97
      2. Colegiul Naţional „I.L.Caragiale” 8.9
      3. Liceul Teoretic „Jean Monnet” 8.48
      4. Colegiul Economic „V. Madgearu” 8.43
      5. Colegiul Național ”Iulia Hașdeu” 8.31
      6. Colegiul Național ”Mihai Viteazul” 8.29
      7. Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes” 8.12
      8. Colegiul Național „Matei Basarab” 7.91
      9. Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” 7.76
      10. Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” 7.73

Clasamentele complete le găsiți AICI

Registrul Educațional Alternativ (REAL) este o platformă creată de Paul Bricman, Mihai Sturza și Bogdan Vidrascu, elevi din București, prin intermediul căreia liceele sunt evaluate de elevi, profesori, părinți și absolvenți. Cei trei liceeni și-au dorit, în acest fel, să îi ajute pe elevii din clasa a VIII-a în alegerea opțiunilor de liceu, dar și să le ofere conducerilor instituțiilor de învățământ un mecanism de autoevaluare, încurajând astfel competitivitatea constructivă.

La ediția REAL din acest, aproape 3.000 de persoane au răspuns întrebărilor de pe platformă, din care au rezultat clasamentele celor mai bune licee din Capitală. Inițiatorii platformei au anunțat că vor să extindă proiectul în întreaga țară.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.