Cine sunt vinovații? Chestionar online privind relațiile dintre elevi, profesori și părinți, lansat de Consiliul Național al Elevilor

0

Consiliul Național al Elevilor a lansat un chestionar online care vizează relațiile dintre elevi, profesori și părinți. Reprezentanții elevilor spun că relațiile disfuncționale existente între actorii principali ai actului educațional reprezintă, în continuare, o problemă stringentă a învățământului românesc. ”Cine sunt vinovații?” este întrebarea la care elevii caută un răspuns, toți cei implicați în actul educațional fiind invitați să completeze chestionarul în perioada 20 februarie – 8 martie a.c. 

În acest context, elevii critică propunerea legislativă, susținută de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, referitoare la protecția cadrelor didactice, spunând că aceasta vizează ”în mod direct destabilizarea și mai puternică a raportului de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice, acordând statutul de autoritate publică celor din urmă”.

”Prin această modificare, se dorește consolidarea autorității profesorilor ca urmare a unei presupuse creșteri a numărului de acte de violență îndreptate împotriva personalului didactic, atât din partea elevilor, cât și din partea părinților”, acuză reprezentanții elevilor.

Consiliul Național al Elevilor arată că ”dezechilibrul și colaborarea defectuoasă dintre participanții la actul educațional nu pot desemna însă un unic vinovat, astfel că este necesară o viziune globală a perspectivelor distincte asupra disfuncționalității actuale, o consultare elaborată și un dialog asumat.”

Comunicatul integral al Consiliul Național al Elevilor

”Consiliul Național al Elevilor (CNE), structura reprezentativă a elevilor din România, lansează un chestionar online în vederea concretizării unei viziuni de ansamblu asupra relațiilor disfuncționale dintre actorii principali ai actului educațional, o problemă stringentă a sistemului de învățământ.

Propunerea legislativă a Federației Sindicatelor Libere din Învățământ vizează în mod direct destabilizarea și mai puternică a raportului de putere dintre elevi, părinți și cadre didactice, acordând statutul de autoritate publică celor din urmă. Prin această modificare, se dorește consolidarea autorității profesorilor ca urmare a unei presupuse creșteri a numărului de acte de violență îndreptate împotriva personalului didactic, atât din partea elevilor, cât și din partea părinților.

Dezechilibrul și colaborarea defectuoasă dintre participanții la actul educațional nu pot desemna însă un unic vinovat, astfel că este necesară o viziune globală a perspectivelor distincte asupra disfuncționalității actuale, o consultare elaborată și un dialog asumat.

Considerăm că, în vederea soluționării problemelor semnalate de către membrii comunității școlare, măsurile luate trebuie corelate cu starea de fapt a sistemului și carențele asupra cărora statutul în cauză nu va avea un impact real.

În ceea ce privește lipsa finanțării învățământului ori a infrastructurii școlare necesare, implementarea propunerii federației sindicale nu aduce niciun beneficiu actului educațional.

Inițiativa lansată de Consiliul Național al Elevilor în mediul online invită elevii, părinții/tutorii legali și cadrele didactice să se pronunțe asupra stării concrete a relațiilor dintre ei. În perioada 20 februarie – 8 martie a.c., chestionarul poate fi completat accesând următorul link: http://bit.ly/CNErdepp.”

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a cerut zilele trecute conducerii Senatului să introducă urgent în circuitul de avizare și aprobare proiectul de Lege privind măsurile de protecție a personalului didactic. Sindicaliștii arătau că proiectul este blocat de doi ani la Senat.

Proiectul prevede că ”personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar beneficiază, în exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, de protecţia acordată similar funcţiilor de autoritate publică”. Totodată, acesta se bucură, printre altele, de ”autoritatea de a lua decizii oportune, care să îi permită să mențină un mediu adecvat în timpul procesului de predare-învăţare-evaluare, dar și pe parcursul desfășurării de activități extrașcolare”, ”dreptul de a aplica sancţiuni disciplinare beneficiarilor primari, conform regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ” și ”protecție juridică adecvată pentru îndeplinirea sarcinilor”.

Citește și FSLI cere Senatului adoptarea urgentă a legii privind protecția profesorilor: ”Vreți școli în care există pericol?”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.