Programe încărcate și școli fără dotări. Temele, un factor de stres – sondaj

0
Foto: unsplash.com

Programe încărcate, lipsa dotărilor din școală și prea mulți elevi în clasă sunt câte dintre principalele deficiențe ale sistemului de învățământ românesc, reclamate atât de elevi și părinți, cât și de profesori.

Aceasta este concluzia unui sondaj de opinie realizat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

Potrivit sondajului, 90,2% dintre cei chestionați consideră că programele școlare nu sunt adaptate cerințelor de pe piața muncii și nevoilor sociale.

În ceea ce privește dificultățile pe care un elev le întâmpină la oră, cei mai mulți dintre repondenți (peste 70%) au indicat lipsa dotărilor din școli. Aproximativ 65% au reclamat faptul că sunt prea mulți elevi în clasă, iar 53% au arătat că sunt prea puține exerciții aplicative. Totodată, 51% dintre participanți se plâng de faptul că materia este prea grea, iar limbajul folosit la clasa are prea mulți termeni specifici.

 

 

În privința temelor, aproape jumătate dintre cei chestionați consideră că acestea reprezintă un factor de stres atât pentru elevi, cât și pentru profesori, și ar trebui înlocuite cu activități practice.

 

 

 

 

 

 

Întrebați ce reprezintă școala în acest moment pentru ei, cei mai mulți au răspuns educație, loc de muncă, viitor, stres.

Sondajul a fost realizat on-line de FSLI, în perioada iulie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1.053 de persoane, din care 64,3% – cadre didactice, 35,8% – părinți și 7,8% – elevi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.