Cum ar trebui să fie un director de școală. Anca Tîrcă: ”Dacă director lângă noi nu e, nimic nu e”

0
Foto: ancatirca.blogspot.com

Directorii de școli trebuie să fie prezenți în tot ceea ce mișcă în școală și să nu stea închiși în birouri, să fie alături de profesori în cancelarie, la pauza mare, să bea o cafea împreună, să aibă mereu un moment liber pentru părinți și să treacă frecvent prin clase și să îi întrebe pe copii cum le mai merge. Sunt câteva sugestii formulate de Anca Tîrcă, consultant educațional și fost director de școală, care îi îndeamnă pe directori să exerseze ”practica ușilor deschise” pentru că ”dacă director lângă noi nu e, nimic nu e.”

Anca Tîrcă a scris toate aceste sfaturi, idei pe blogul personal, pornind de la povestea unui elev de gimnaziu care i-a mărturisit că o vede pe directoarea școlii doar la deschiderea anului școlar și atunci când vine în clasă să îi certe.

Articolul postat de Anca Tîrcă pe blogul ”Despre educație – reforma la firul ierbii”:

”Un băiețel de gimnaziu cu care vorbeam zilele trecute în P. nu a știut să îmi spună cum o cheamă pe directoarea școlii în care învață și mi-a spus că o vede doar la deschiderea școlii și când vine în clasă să îi certe („să urle la noi”, citez ) pentru că au făcut niște rele. Cum e foarte trist ce am auzit și pentru că am văzut și eu că unii directori sunt foarte vizibili online (și prin diverse alte activități prin care își promovează, duplicitar, propria persoană) și aproape nevăzuți în școala lor, las aici o #vorbădeeducație despre ce le spun directorilor în cursurile de management educațional pe care le țin și în care vin cu multe exemple din experiența personală de directoare de școală.

      • Le spun să fie prezenți în tot ceea ce mișcă în școală, să fie cât mai văzuți de elevi, profesori și părinți, să fie cât pot de mult în mijlocul copiilor, în clase, pe holuri, la activități, să fie vizibili și să nu stea închiși în birouri în care intră doar anumite persoane, pe alese.
      • Le spun să își întâmpine în fiecare zi sau măcar într-o zi din săptămână elevii la intrarea în școală, după ce se sună. Să le spună bun venit, să îi privească în ochi pe fiecare, să le spună o vorbă de încurajare azi unuia, a doua zi altuia.
      • Le spun să exerseze ceea ce eu numesc „practica ușilor deschise”, să știe lumea din școală că sunt disponibili și că sunt acolo, lucrând pentru ei.
      • Le spun să fie prezenți lângă profesorii lor, în cancelarie, la pauza mare, să bea o cafea cu colegii, să îi întrebe ce mai fac și cum o mai duc.
      • Le spun să fie prezenți la cât mai multe activități din afara clasei, să fie ei inițiatorii și motorul și cei care transmit energia.
      • Le spun să aibă mereu un moment liber pentru părinții care vin cu o problemă, să își facă timp să îi asculte și să găsească soluții împreună.
      • Le spun să treacă frecvent prin clase și să îi întrebe pe copii cum le mai merge, ce s-a întâmplat frumos la clasă, ce probleme au mai fost în ultima vreme.

Pentru că, dacă director LÂNGĂ noi nu e, nimic nu e.”

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.