Procentele elevilor din ciclul gimnazial care au rămas corigenți sau cu situația neîncheiată au crescut îngrijorător. Potrivit unui raport al Ministerului Educației, pentru multe dintre județele țării, acestea s-au dublat și chiar triplat, comparativ cu anii trecuți, relatează Mediafax. Ministrul Ecaterina Andronescu a anunțat că se va face ”o analiză serioasă”, întrucât cifrele raportate reprezintă un număr ”important al elevilor din această promoție”. Brăila este județul cu rata cea mai mare de corigență, care a crescut de la 6,64% cât se înregistra anul trecut la 19,56% anul acesta.
Conform datelor unui raport realizat de Ministerul Educației Naționale și prezentat de Ecaterina Andronescu, procentul elevilor de gimnaziu din clasele V-VIII care au rămas corigenți sau cu situația neîncheiată a crescut îngrijorător.
Cea mai alarmantă situație este înregistrată în Brăila, unde 19,56% din elevii ciclului gimnazial au rămas corigenți sau cu situația neîncheiată în 2019. Această creștere este una semnificativă, cu atât mai mult cu cât, în 2018, procentul elevilor aflați în această situație era aici de 6,64%. În 2017 procentul era unul și mai optimist, de doar 4,56%.
În județul Prahova a fost înregistrat, de asemenea, în 2019 un procent îngrijorător al elevilor claselor V-VIII rămași corigenți sau cu situația neîncheiată. 14,47% al elevilor se află în 2019 în această situație în Prahova, comparativ cu 4,95 în 2018, respectiv 4,61% în 2017.
Un alt județ care a înregistrat valori negative mari in acest sens este Tulcea, unde 16,01% din elevii claselor V-VIII au rămas corigenți sau cu situația neîncheiată în 2019, comparativ cu anii trecuți, când Tulcea înregistra procente de 7,77 în 2018 sau 8,14 în 2017.
16,25% din totalul elevilor ciclului gimnazial din Călărași au finalizat de asemenea acest an școlar cu corigențe sau situații neîncheiate. În 2018, procentul pentru Călărași era sub jumătatea celui înregistrat în 2019: 7,18%.
Nici Ilfovul nu stă mai bine la acest capitol. Și aici rata elevilor din clasele V-VIII care au rămas corigenți sau cu situația neîncheiată s-a dublat comparativ cu anul 2018, ajungând de la 7,42%, la 15,49%. În 2017 aceasta era de doar 6,34%.
Creșteri exponențiale ale acestor procente au avut loc și în județe precum Cluj, 12, 40% în 2019, comparativ cu 4,71 în 2018, Bistrița Năsăud, cu 11,35 în 2019, comparativ cu 4,99% în 2018 sau Vaslui, cu 13,58% în 2019, comparativ cu 5,62% în 2018.
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a precizat, joi, în cadrul unei conferințe de presă, că, în acest sens, Ministerul Educației Naționale va efectua o analiză serioasă, întrucât cifrele raportate reprezintă un număr „important” al elevilor din această promoție, care rămân corigenți sau cu situația neîncheiată. „Din păcate, despre ei nu știm în acest moment dacă vor fi în etapa următoare sau nu”, a spus ministrul.
”Ne atrag atenția cifrele relativ mari la clasa a V-a, ceea ce înseamnă că la trecerea de la ciclul primar, la ciclul gimnazial, elevii au o problemă. Va trebui să ne aplecăm asupra acestei probleme să vedem cum putem să o remediem. Procentul celor corigenți în clasa a V-a variază destul de mult, el scade la clasele a VI-a și a VII-a și din nou înregistrăm la clasa a VIII-a valori mult mai mari, care merg până la aproape 20%”, a conchis Ecaterina Andronescu.
Citește și: Două senatoare i-au scris Ecaterinei Andronescu despre ”fenomenul Brăila”. Ce măsuri îi cer să ia