Ecaterina Andronescu vrea teste grilă la BAC. Ce spune despre diferențele de note și sancționarea profesorilor

0

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, joi, că numărul mare de lucrări cu note modificate la examenul de Bacalaureat din acest an, în urma contestațiilor, reprezintă ”un mare semnal de alarmă”, iar diferențele dintre notele inițiale și cele finale sunt ”inacceptabile”. Andronescu a propus câteva măsuri pentru ca situația să nu se mai repete pe viitor, între care formarea evaluatorilor și ”regândirea examenelor din punct de vedere al conținutului și al itemilor obiectivi”. Totodată, ministrul a arătat că profesorii care au subevaluat la o diferență mare lucrările elevilor nu ar trebui să mai participe la corectarea lucrărilor în următorii ani.  De altfel, Andronescu consideră corectă decizia ISMB de a-i sancționa pe profesorii  cu diferențe mari de corectare la Evaluarea Națională: ”Trebuie să fim exigenți. Când este vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca în felul acesta.”

Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a spus, într-o conferință de presă în care a făcut o prezentare a rezultatelor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat, că, în ultimii trei ani, numărul de contestații la BAC a variat între 42.000 și 48.000 de mii, însă numărul lucrărilor modificate este excesiv de mare, ceea ce este ”un mare semnal de alarmă pentru noi”.

”Este un mare semnal de alarmă care impune automat și măsuri pentru a remedia această situație. În ce constau măsurile? Să regândim poate examenele din punct de vedere al conținutului și al itemilor obiectivi și, nu în ultimul rând, formarea celor care evaluează pentru că diferențele sunt după părerea mea inacceptabile”, a precizat Ecaterina Andronescu.

Întrebată ce măsuri ar trebui luate în cazul acelor profesori care subevaluează notele candidaților, atât la Evaluarea Națională cât și la Bacalaureat, Andronescu a spus că aceștia nu ar mai trebui să participe la corectarea lucrărilor în următorii ani.

”Trebuie să avem lista nominală a celor care au avut asemenea diferențe mari. Eu nu cred că trebuie să trecem așa de ușor peste aceste lucruri. Vom face o analiză și vom cere fiecărui inspectorat școlar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem aceste liste. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o altă măsură pe care trebuie să o avem în vedere este să formăm acești evaluatori în așa fel încât diferențele să nu mai fie atât de mari așa cum a fost în unele cazuri anul acesta”, a arătat Andronescu.

Cât privește decizia ISMB de a-i sancționa pe profesorii care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările la Evaluarea Națională, ministrul a spus că aceasta a fost una corectă.

”Foarte bine că s-a luat. Eu cred că trebuie să fim exigenți. Când este vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca în felul acesta. Trebuie să fim foarte atenți când facem corectura unei lucrări, pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărui soartă depinde de nota pe care noi o dăm, este o familie, sunt rudele, este societatea în ansamblul său”, a explicat Ecaterina Andronescu.

Pe de altă parte, ministrul Educației a arătat că, în actuala metodologie, este prevăzută a treia corectură în cazul unei diferențe mai mare de 1,5, dar crede că ”trebuie să coborâm această diferență”. ”Și sigur o să cerem și celor care fac subiectele să elaboreze un barem care să fie mai util evaluatorului, mai concret ancorat în subiectul respectiv și în posibilele rezolvări  pe care le presupune subiectul respectiv”, a adăugat ministrul.

Referitor la introducerea itemilor obiectivi la examenul de Bacalaureat, Ecaterina Andronescu a arătat că aceasta este o soluție luată în calcul și a dat exemplul Universității Politehnica unde se practică și nu există atât de multe contestații.

”Cu itemi obiectivi nu vom mai ajunge în acele situații (n.red. – multe note modificate după contestații și la diferențe mari) și va trebui să mergem în această direcție. S-ar putea să îi supărăm pe unii dintre profesori. OK, o să stăm de vorbă și o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulți profesori  spun că nu se poate la disciplina X să dăm examen pe itemi obiectivi. Dar testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi și nu are nimeni nicio problemă cu corectitudinea acestor examene”, a conchis Ecaterina Andronescu.

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here