Profesor: Poate că școala trebuie să se schimbe. În loc să memorăm la infinit formule, să lăsăm copilul să își ia răspunsurile cu sursele deschise

0

”Poate că școala trebuie să se schimbe, să treacă de la memorare… În loc să memorăm la infinit formule pe care apoi nu le folosim la nimic, să lăsăm copilul să își ia răspunsurile cu sursele deschise să vedem dacă poate aplica cele învățate. Dacă poate să aplice, foarte bine”, spune Robert Eckstein, profesor de informatică la un liceu din Capitală. 

Profesorul a vorbit la Digi24 despre modul în care pot fi evaluați și notați elevii în timpul cursurilor online. Robert Eckstein a arătat că, până acum, a fost relativ ușor pentru că mulți copii au venit la școală, iar primele note au putut fi puse.

”Acum, copiii vor completa formulare create online, sub formă de teste, vor putea să dea răspunsuri în căsuțe rezervate răspunsurilor, acestea vor fi colectate tot online și corectate de către profesori, există soluții în special în varianta documentelor online”, a explicat profesorul.

Problema este dacă elevii rezolvă problemele singuri, a atras atenția Robert Eckstein.

”O soluție este să pui copilul să răspundă la întrebări în timp ce ține o cameră video îndreptată către el. Asta presupune să aibă acea cameră video, acel laptop sau acea tabletă.

Câtă vreme nu le poți asigura acest lucru, trebuie să mergi pe încredere, trebuie să mai știi să pui și întrebări personalizate, trebuie să știi să dai sarcini diferite fiecărui copil și atunci poți să îți dai seama în principiu care copil răspunde spontan și care copil are un timp, o întârziere și care probabil consultă alte materiale”, a declarat profesorul din București.

Citește și: 1.889 de unități de învățământ din țară se află în scenariul roșu. Planul de măsuri pentru școlile din București

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.