O elevă din Gorj care a fost notată inițial cu 6 la Matematică a luat 10 după recorectare. Radu Gologan: ”Astfel de diferențe sunt incredibile”

0
Sursa foto: evaluare.edu.ro

Diferențe mari la Evaluarea Națională între notele inițiale și cele după contestații pentru doi elevi de la Şcoala Gimnazială Peşteana Jiu, judeţul Gorj. O elevă care a luat 6 la Matematică a primit 10 după recorectare, iar un elev notat inițial cu 2.25 a obținut 7.90 în urma contestației, relatează Adevărul.

Constantin Deaconescu, directorul Liceului Bâlteni, căruia îi este arondată Şcoala gimnazială din satul Peşteana Jiu, a declarat pentru „Adevărul“ că greşeala profesorului corector este impardonabilă.

„A fost o diferenţă neacceptat de mare şi nu pot să realizez cum a fost posibil să se întâmple aşa ceva. Dacă era vorba de o lucrare la Limba şi Literatura Română, aş mai fi înţeles, pentru că un punct ţine de interpretare la subiectul de eseu, dar la Matematică nu ai cum să greşeşti în acest fel. Ori au dorit, ori… o altă eroare. Se verifică şi când se bagă în calculator, că poate s-a greşit atunci când s-a băgat nota şi o pui la altcineva. Dar nu ai cum să pui din greşeală, pentru că sunt chei de control. Eu i-aş da afară din învăţământ, dacă ar depinde de mine. Lucrările s-au corectat în alt judeţ“, a spus directorul.

Potrivit sursei citate, eleva notată cu 6 și apoi cu 10, după ce lucrarea i-a fost reanalizată de alte două comisii, a suferit un şoc atunci când şi-a văzut prima dată nota. Profesorul Constantin Deaconescu spune că părinţii elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională la Bâlteni sunt revoltați.

„Unii copii nu au mai făcut contestaţii. Au crezut că nota primită are un fundament real sau nu au ştiut că au posibilitatea să depună contestaţii. (…) Eu aş recorecta toate lucrările. Părinţii au vrut să depună o petiţie. Este păcat de copii, până la urmă“, a declarat Deaconescu.

Conform unor surse, lucrările elevilor din Gorj de la Evaluarea Naţională au fost corectate de către cadre didactice din judeţul Dolj. Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj face verificări în acest caz.

Președintele Societății Române de Științe Matematice, Radu Gologan, a declarat, la Digi 24, că aceste diferențe ar putea fi cauzate de lipsa de experiență a profesorilor care au făcut prima corectură.

Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic nici eu. Poate că greșelile să fie în altă parte, nu în calitatea răspunsurilor copiilor, probabil la trecerea notelor, într-un borderou… În general, la Matematică, se acceptă, să zicem, 0.5 maximum de diferență în situații speciale de interpretare. Când se recorectează, diferențele sunt mai mici de 0.25. Așa că nu există nicio explicație. La Matematică, astfel de diferențe sunt, după părerea mea, incredibile. (…) Categoric ar trebui văzut… Dacă sunt din vina dascălilor corectori, e o problemă mare”, a spus prof. Radu Gologan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.