Elevii din Timiș, mesaj pentru Ecaterina Andronescu: ”Educația mea a ajuns a patra oară gluma ta”

0
Foto: psnews.ro

Consiliul Județean al Elevilor Timiș critică declarațiile și ultimele măsuri anunțate de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, susținând că viitorul învățământului românesc se creionează ca ”o glumă” din perspectiva decidenților.

Elevii fac referire și la ultimele propuneri de modificare a structurii anului școlar: ”Scurtăm vacanța de iarnă, în condițiile în care nu ne interesează câte școli nu beneficiază de încălzire, nu avem o statistică clară. Pentru că statisticile sunt nesemnificative în viziunea Ministerului Educației Naționale, care neagă până și faptul că sistemul este politizat, corupt și blocat în propriile-i neajunsuri.”

Postarea integrală a Consiliului Județean al Elevilor Timiș, pe Facebook:

”O glumă. Așa se creionează viitorul educației, din perspectiva factorilor decizionali, iar acest lucru este cât se poate de limpede, dacă stăm să analizăm ultimele declarații ale doamnei ministru Ecaterina Andronescu.

În acest sens, vă prezentăm câteva dintre cele mai recente pseudo-măsuri care sunt oricum, numai salvatoare pentru sistemul de învățământ nu. Mai mult decât atât, din declarațiile doamnei a-patra-oară ministru al Educației Naționale reiese faptul că elevii nu au de ce să fie incluși la masa discuțiilor referitoare la reforma educațională. Iată, așadar, câteva dintre motivele pentru care astăzi spunem din nou STOP unui sistem corupt.

1) Rata analfabetismului funcțional în România este de 42%. Mii de tineri nu pot citi, scrie sau socoti, iar în loc să fie luate măsuri concrete pentru scăderea acestui fenomen, doamna Andronescu neagă, la televiziunea națională, statistica însăși.

2) Șervețelele umede sunt văzute drept unica soluție pentru igienizarea spațiului în care elevii își petrec aproximativ o treime din zi – școala. Nicidecum dotarea toaletelor din unitățile de învățământ cu hârtie și săpun.

3) De la părinți la sindicate, absolut toți actorii cu activitate relevantă în domeniul educațional trebuie consultați cu privire la conținutul noii Legi a Educației Naționale, mai puțin elevii, beneficiarii primari ai sistemului.

4) Sănătatea mintală și bunăstarea elevilor nu sunt văzute drept priorități, așa că ministerul se poziționează în presă: să îi putem lăsa repetenți încă din clasa I.

5) Modificăm structuri ale anului școlar, tăind stângaci ore din pix, fără să acordăm importanță consecințelor. Scurtăm vacanța de iarnă, în condițiile în care nu ne interesează câte școli nu beneficiază de încălzire, nu avem o statistică clară. Pentru că statisticile sunt nesemnificative în viziunea Ministerului Educației Naționale, care neagă până și faptul că sistemul este politizat, corupt și blocat în propriile-i neajunsuri.”

Citește și:

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.