EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019 București. Inspectoratul Școlar al Municipiului București anunță sancțiuni în cazul profesorilor care au subevaluat cu peste 1,5 puncte lucrările absolvenților de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională. Potrivit inspectorului școlar general, Ioana Mihaela Neacșu, citat de Mediafax, este vorba de 14 lucrări unde s-au constatat diferențe mai mari de 1,5 puncte între notele inițiale și cele obținute după contestații. Neacșu a precizat că, în cazul acestor profesori, s-a dispus interzicerea dreptului de participare la examene în următorii trei ani.
Inspectorul școlar general din cadrul ISMB, Ioana Mihaela Neacșu, a declarat, luni, că profesorilor care au subevaluat 14 lucrări ale elevilor clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională le-au fost aplicate sancțiuni, relatează Mediafax.
Din totalul celor 14 lucrări subevaluate, 13 au fost la Limba și literatura română și una la Matematică, în toate aceste cazuri înregistrându-se diferențe mari.
”Am avut câteva situații, nu multe din fericire, raportat la numărul de candidați înscriși în examen, unde s-au constatat diferențe mai mari de 1,5 între evaluarea inițială și nota obținută în urma procesului de contestații”, a spus inspectorul.
Potrivit inspectorului, profesorilor în cauză li se va interzice dreptul de participare la examenele naționale în următorii trei ani de zile.
”La nivelul Comisiei Municipale de Evaluare Națională am constituit pentru fiecare dintre aceste lucrări o echipă de doi inspectori care au mers și au verificat contextul și motivele pentru care s-au produs aceste diferențe. În urma analizei punctuale a fiecăreia dintre situații, pentru cele 14 lucrări am aplicat sancțiunea prin comisie, în baza metodologiei”, a menționat Ioana Mihaela Neacșu.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti au precizat că în Capitală au fost depuse peste 4.000 de contestaţii ulterior afişării primelor note de la Evaluarea Naţională 2019. Cele mai multe contestaţii au fost depuse pentru notele la Limba şi literatura română. Tot la această disciplină au fost raportate și cele mai multe subevaluări ale notelor, înregistrându-se în urma contestațiilor pentru un număr de 13 lucrări, diferențe mai mari de 1,5 puncte.
Citește și
- Radu Szekely, despre rezultatele de la BAC: ”M-a surprins și pe mine numărul mare de note modificate după contestații”
- BAC 2019. Adriana Bogatu: ”Evaluarea tezelor la Limba și literatura română pare să fi fost făcută, în primă fază, la nivel ezitant-amatoricesc”
Ce porcărie!
Prima corectură și contestația sunt identice, interschimbabile că procedură!
Profesorul A1 și profesorul A2 corectează „la prima mână” lucrarea. În săli diferite, obligatoriu, filmat!
Dacă diferența este suficient de mică, asta e nóta.
Dacă elevul face contestație, lucrarea merge în alt loc, unde procedura se repetă, cu profesorii B1 și B2 și prima notă ascunsă
Cu ce este nota B1+B2 „mai presus” de A1+A2? Prin absolut nimic!
Dacă subiectul și baremul permit diferențe mari, vor fi diferențe mari, fără nici o „vină” a profesorilor!