Istoria Revoluției din 1989, opțional la clasa a XII-a și a XIII-a. Programa școlară, publicată în Monitorul Oficial – se aplică din anul școlar 2024-2025

0

Liceenii din clasele a XII-a și a XIII-a vor putea studia opționalul „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România”. Programa școlară pentru această nouă disciplină a fost publicată în Monitorul Oficial și se va aplica începând cu anul școlar 2024—2025.

Ordinul ministrului Educației privind aprobarea programei școlare ”Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România”, clasa a XII-a/a XIII-a, învățământ liceal, opțional ca nouă disciplină din curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, a fost publicat joi, 11 aprilie, în Monitorul Oficial.

Potrivit documentului, noua disciplină școlară face parte din oferta națională pentru curriculumul la decizia elevului din oferta școlii din învățământul liceal.

”Ca urmare a adoptării Legii nr. 296/2022 privind introducerea disciplinei <Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România>, prezenta programă școlară a fost elaborată în cadrul grupului de lucru constituit la nivelul Ministerului Educației. Noua disciplină școlară, apărută la mai bine de 30 de ani de la evenimentele din 1989, are un rol important în facilitarea contactului tinerilor cu cel mai important eveniment referitor la istoria recentă a României. În același timp, noua programă le oferă elevilor instrumentele necesare pentru educația lor civică, în directă legătură cu un moment care a fondat transformarea democratică a statului român, după mai bine de 50 de ani de comunism”, se arată în ordin.

În document se mai precizează că programa a fost elaborată pentru 1 oră/săptămână, pe durata unui an școlar, pentru clasele a XII-a/a XIII-a din învățământul liceal.

Obiectivele prioritare ale introducerii acestei noi programe sunt, conform ordinului: prezentarea caracteristicilor și a particularităților evenimentelor din 1989; familiarizarea cu cronologia derulării evenimentelor din acea perioadă; obținerea și asimilarea, din perspective autorizate, de cunoștințe despre evenimentele din anii 1989—1990.

”Această programă școlară relevă nu doar faptele de la sfârșitul anului 1989, ci și consecințele acestora, acțiunile care s-au manifestat pe diverse planuri, unele cu repercusiuni în contemporaneitate. Noul curs opțional prezintă drumul parcurs de la dictatură la democrație în România. Opționalul contribuie la stimularea gândirii critice asupra evenimentelor, pe baza documentelor avute la dispoziție, și încurajează proiectele personale și de grup ale elevilor privind unele momente ale revoluției, inclusiv cele de istorie locală”, mai prevede ordinul.

”Atât prin educația în spiritul valorilor umaniste și democratice, cât și prin promovarea democrației și a statului de drept, noua programă contribuie la dezvoltarea competențelor-cheie europene precum competență personală, socială și a învăța să înveți, respectiv competența de sensibilizare și exprimare culturală. Spiritul proactiv și responsabil, exprimarea opțiunii pentru un set de valori, creativitatea și inițiativa personală sau derularea de proiecte se înscriu ca forme de manifestare ale competențelor-cheie”, se mai arată în document.

Disciplina școlară „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România” este structurată conform actualelor programe școlare existente și cuprinde competențe generale, competențe specifice și exemple de activități de învățare, conținuturi, studii de caz și sugestii metodologice.

Citește și: Istoria Revoluţiei din 1989, disciplină opțională pentru elevii din ultimul an de liceu. Legea a fost promulgată de președinte

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.