Ministrul Educației: Sancționarea cu absență de către profesor nu ar trebui să fie un mijloc de coerciție sau un mijloc de pedeapsă

0
Sursa foto: Facebook/ Ligia Deca

Aproape 42% dintre elevi spun că profesorii trec absențe în catalog, deși ei sau colegii lor sunt prezenți la oră. Aceasta este una dintre concluziile Raportului privind implementarea Statutului Elevului la nivel național în anul școlar 2021-2022, lansat, marți, de Consiliul Național al Elevilor. Ministrul Educației, Ligia Deca, spune că sancționarea elevilor cu absență ”nu ar trebui să fie un mijloc de coerciție sau un mijloc de pedeapsă”.

Raportul național privind implementarea Statutului Elevului pentru anul școlar trecut a fost realizat pe baza răspunsurilor formulate de 21.000 de elevi și profesori la un chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor.

Astfel, la întrebarea ”Ti-a fost trecută ție sau colegilor tăi absență în catalog în cazul în care erai prezent la ora de curs”, 41,7% dintre elevii chestionați au răspuns afirmativ, în timp ce 58,3% au spus ”nu”.

Sursa: Facebook/ Consiliul Național al Elevilor

”Sancționarea cu absență de către profesor nu ar trebui să fie un mijloc de coerciție sau un mijloc de pedeapsă”, a reacționat Ligia Deca, ministrul Educației, care a participat la eveniment.

Într-o postare pe Facebook, ministrul Educației a punctat și un al doilea lucru care i-a atras atenția ”în mod special”. ”A doua chestiune se referă la diferența de procente dintre elevii care au răspuns la chestionar și profesorii respondenți cu privire la calitatea de martori la agresiunile verbale ale cadrelor didactice asupra elevilor.

Numai 12,5% dintre profesori spun că au fost martori la astfel de evenimente nedorite, însă 40,5% dintre elevii respondenți spun că au întâlnit cazuri în care profesorii se purtau neadecvat cu elevii (umilire în fața clasei, comentarii nepotrivite asupra ținutei sau intereselor elevilor etc.).

Această discrepanță de percepție ne spune că nu avem aceeași înțelegere între elevi și cadrele didactice cu privire la ce constituie violența verbală. Și aici cred că putem face mai mult pentru a îmbunătăți comunicarea dintre cadrele didactice și elevi”, a scris Ligia Deca.

Raportul național privind implementarea statutului elevului este realizat în fiecare an de Consiliul Național al Elevilor, reprezentând o radiografie a sistemului de învățământ preuniversitar cu privire la cunoașterea și respectarea drepturilor și îndatoririlor elevilor, așa cum sunt ele prevăzute în Statutul Elevului.

Citește și: Campania împotriva violenței în școli. Ministerul Educației anunță că lista obiectelor interzise în școli, prevăzută în Statutul Elevului, va fi completată

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.