Lucrări recorectate la Bacalaureat. Ministrul Educației: ”Patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite în unele situații. Grav, foarte grav”

0

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marți seara, că a făcut ”un exercițiu” și a cerut recorectarea mai multor lucrări contestate la examenul de Bacalaureat 2021, atât în centrul de examen, cât și de către instituția care face subiectele și baremele de notare. Concluziile: „Triste. Patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite în unele situații.”

”Eu am făcut un exercițiu. Pe lângă media inițială, pe lângă nota rezultată în urma contestației, am mai cerut o reevaluare în centrul de examen, iar apoi a patra evaluare am cerut-o la Centrul Național de Evaluare și Examinare, să fie făcută de către cei care au creat subiectele și baremul”, a spus Sorin Cîmpeanu, în emisiunea ”Jurnalul de seară”, de la Digi 24.

Întrebat care au fost concluziile, ministrul Educației a răspuns: „Triste. Patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite în unele situații. Nu sunt multe, dar sunt, iar faptul că sunt este un semnal de alarmă, grav, foarte grav”.

Ministrul Educației a reclamat din nou ”subiectivismul foarte pronunțat” în corectare și a reluat ideea că este nevoie de o evaluare computerizată: ”Avem nevoie într-adevăr de o corectare obiectivă, care să fie făcută de evaluatori care nu se cunosc între ei și care să fie făcută automat de către un soft care nu mai greșește atunci când e vorba de întrebări tip grilă.”

”Văd că încă există neîncredere în tot sistemul că vom reuși pentru evaluarea la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a și Evaluare Națională, de la anul să avem corectare informatizată. Eu spun încă o dată că vom reuși și vom avea pentru a elimina toate aceste situații. Iar pentru Bacalaureat vom organiza o pilotare.

O să avem în fiecare județ unul-două centre de examen unde lucrările vor fi codificate, scanate, vom încerca să corectăm și rezultatele care, repet, sunt într-o altă situație decât cele de la Evaluarea Națională, unde subiectele, începând de anul acesta, au fost concepute în conformitate cu testele PISA, în așa fel încât fiecărui item îi este atribuit o competență. Atunci când corectezi pe fiecare item notele, nu numai nota globală, ai o imagine mult mai clară asupra competențelor. Acest lucru va trebui să se întâmple și la Bacalaureat, odată cu ținta pe care „România Educată” și-a propus-o, de Bacalaureat care să evalueze competențele și nu cunoștințele. Nu se va întâmpla însă de anul viitor”, a explicat ministrul Educației.

Citește și: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.