Proiectul „Şcoala Încrederii”, lansat la Colegiul Național Gheorghe Lazăr: Un proiect de „schimbare de mentalităţi” pentru starea de bine în şcoală

0

La Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Capitală şi în alte peste 50 de unităţi de învăţământ din ţară a fost lansat oficial, joi, proiectul „Şcoala Încrederii”, relatează Agerpres. Potrivit directorului colegiului bucureștean, în cadrul proiectului, se va lucra punctual prin programe și cursuri care să asigure „starea de bine” în unităţile de învăţământ.

Potrivit directorului Colegiului „Gheorghe Lazăr”, Ionela Neagoe, joi, în cadrul acestui proiect, se organizează evenimentul „Ziua Încrederii”. „Suntem într-un fel o şcoală resursă pentru ceilalţi cu experienţa şi expertiza pe care o avem, pentru că sunt multe şcoli în zone defavorizate. Va fi pe o durată de cinci ani. Vor fi intervenţii punctuale pe nevoile de comunicare, de relaţionare, de atenuare a presiunii academice la copii, dincolo de creşterea progresului la şcoală, adică de ridicat copiii de la note mici la note mai mari, în funcţie de contextul în care se află şcoala. Fiecare şcoală va lucra cu o echipă de intervenţie de la Transylvania College şi Mind Education. Acolo sunt specialiştii care vor ajuta”, a explicat Ionela Neagoe, pentru Agerpres.

Ea a precizat că se vor depista nevoile din fiecare şcoală şi se va lucra punctual prin programe, prin cursuri, care să asigure „starea de bine” în unităţile de învăţământ. La sfârşitul celor cinci ani, se va face o evaluare şi se va acorda certificarea de „Şcoala Încrederii”.

Elevii Colegiului „Gheorghe Lazăr” au pregătit pentru joi mai multe activităţi, fiind invitaţi foşti lăzărişti care vor vorbi în faţa copiilor şi părinţilor despre încredere, cât de important este să ai încredere în tine şi să ţi se ofere încredere într-un mediu educaţional.

Potrivit Ionelei Neagoe, în continuare elevii vor face o scurtă prezentare despre neuroştiinţele încrederii. „Adică ce produce în creier această stare de încredere, de ce se produc schimbări, efectiv ce se întâmplă în creierul nostru”, a arătat ea.

„Fiecare şcoală din cele 54 are activităţi la nivel de clasă, la nivel de şcoală. (…) Lumea trebuie să fie conştientizată de nevoia aceasta de stare de bine în şcoală. (…) De fapt, este un proiect de schimbare de mentalităţi. Pentru ca starea de bine să se îmbunătăţească în şcoală este nevoie să ne schimbăm mentalităţile şi se va lucra în echipă, adică şi cu noi şi cu părinţii şi cu copiii”, a evidenţiat directorul Colegiului „Gheorghe Lazăr”.

Citește și: Studiu privind starea de bine a profesorilor: ”Este extrem de important să ne uităm atent la nevoile celor care educă generațiile viitoare” 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.