Radu Szekely, despre feedback-ul dat de elevi: O activitate cu scop formativ, fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor

0

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Radu Szekely, a venit, luni, cu precizări în legătură cu metodologia care va permite elevilor să dea feedback profesorilor, spunând că rezultatele chestionarelor se vor discuta intern, nu vor fi publice și nu vor avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor. Potrivit lui Radu Szekely, Ministerul Educației va propune aplicarea chestionarului  în acest semestru doar în școlile care doresc, urmând ca ”generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

Secretarul de stat precizează, într-o postare pe Facebook, că metodologia care va permite colectarea opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare este în lucru și aduce clarificări în ceea ce privește scopul unui astfel de demers.

”Eram datori elevilor și profesorilor cu asta de ceva vreme. De cel puțin patru-cinci ani: art. 7 lit. aa) din Ordinul Ministrului Educației 4742/10.08.2016. Dar e nevoie de câteva clarificări.

După cum am spus, dar se pare că nu s-a înțeles corect, la nivelul Ministerului Educației se lucrează în prezent, în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor, la o metodologie și la un chestionar care să permită colectarea, în mod anonim, a opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare. Este vorba de un tip de feedback pe care orice beneficiar al unui serviciu îl poate da prestatorului pentru a ajuta la îmbunătățirea acelui serviciu: aici vorbim despre serviciul public de educație.

Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor. Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate”, a scris secretarul de stat.

Potrivit secretarului de stat, varianta de chestionar apărută în spațiul public este departe de a fi agreată la nivel de minister: ”A fost o propunere inițială din partea CNE care e deja modificată – și încă în lucru – pentru a putea garanta un grad mai mare de obiectivitate și relevanță a itemilor. Vor fi mai multe tipuri de scale, vor fi și întrebări deschise și va exista o ponderare a răspunsurilor în funcție de nivelul de prezență la ore al elevului.”

Radu Szekely mai spune că, ”având în vedere caracterul neobișnuit în care învățarea s-a desfășurat în acest an școlar, dar și pentru a testa validitatea itemilor și a procesului de colectare a feedback-ului, în acest semestru, Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

Citește și: Propunerea CNE – Elevii să acorde feedback profesorilor: ”Menirea acestui instrument nu este de a căuta vinovaţi sau de a arăta cu degetul”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here