Rectorul SNSPA: Reluarea cursurilor pe 16 mai și organizarea examenelor în sistem clasic, un scenariu nerealist. MEC ar trebui să elaboreze și un plan B

0
Foto: caleaeuropeana.ro

Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, consideră că redeschiderea şcolilor şi universităţilor pe 16 mai şi organizarea examenelor de final de an în sistem clasic reprezintă un scenariu nerealist. Remus Pricopie spune că Ministerul Educaţiei şi Cercetării ar trebui să elaboreze şi un „plan B”.

Rectorul SNSPA susține, într-un comunicat de presă, că ”este firesc să se analizeze diferite scenarii privind reluarea procesului didactic, în sistem clasic, în învățământul preuniversitar și universitar”, dar ”Ministerul Educației și Cercetării ar trebui să dea notă de un optimism moderat”. De asemenea, informațiile comunicate public ar trebui să fie corelate cu declarațiile celorlalți reprezentanți ai guvernului, care au competențe în domeniu, pentru a nu crea confuzie, mai spune Remus Pricopie.

„În acest moment, nu cred că poate cineva să susţină că ştie când se vor redeschide cursurile, dar, din analiza datelor publice pe care le avem în România şi comparând aceste date cu situaţia din alte ţări, cred că redeschiderea şcolilor şi universităţilor pe 16 mai este un scenariu nerealist. De asemenea, declaraţia ministrului Educaţiei potrivit căreia „examenele naţionale vor avea loc” mi se pare un angajament riscant, mai ales că vorbim de peste 330.000 de elevi (clasele a VIII-a şi a XII-a), care ar trebui să parcurgă, timp de mai multe zile, toate probele acestui examen în spaţii închise şi nepregătite pentru măsuri de protecţie împotriva COVID-19″, susţine rectorul SNSPA.

Acesta recomandă MEC să elaboreze şi un „plan B”, care să presupună, printre altele:

1. continuarea procesului didactic în sistem online până la finalul anului școlar 2019-2020;

2. identificarea unor soluții de sprijin pentru copiii care nu au acces la resurse digitale;

3. încheierea mediilor după o formulă adecvată – chiar și prin notă unică pentru fiecare disciplină (fără teze, fără număr minim de note, în funcție de disciplină, profil etc.);

4. organizarea examenelor naționale în sistem digitalizat și INDIVIDUALIZAT, așa cum se susțin testele de tip TOEFL, SAT, GRE etc. În cazul în care acest lucru nu poate fi realizat în timp util, să se recurgă la o formulă de echivalare a notelor pentru examenele naționale, procedură atipică, dar deja asumată și de alte țări;

5. organizarea admiterii în învățământul universitar să se desfășoare în baza procedurilor și a calendarelor stabilite prin mecanismele autonomiei universitare și să nu fie modificat cadrul legal într-un mod care s-ar putea dovedi nefuncțional, așa cum sunt unele măsuri din ultima ordonanță, adoptată de Guvern în această săptămână.

”Dacă datele din 15 mai privind situația pandemiei COVID-19 vor arăta atât de bine încât elevii nu vor fi expuși unor riscuri pentru sănătatea lor și a famililor acestora, atunci Planul B va rămâne numai un exercițiu pe hârtie. Dar dacă lucrurile nu vor sta așa, avem nevoie de acest Plan B, care trebuie să fie simplu, clar, bine gândit, asumat din timp de toți factorii responsabili și comunicat public într-o manieră coordonată, la nivel guvernamental.

În absența acestui Plan B, avem confuzie (voci oficiale care spun lucruri diferite) și există riscul nu numai să greșim, dar chiar să plătim scump aceste greșeli.

Prin urmare, sfatul meu către cei care conduc astăzi Ministerul Educației și Cercetării este, în primul rând, să se gândească la siguranța elevilor, studenților, profesorilor și a tuturor celor implicați în procesul de educație, iar acest lucru presupune să găsească rapid soluții de continuare a cursurilor și încheierea mediilor / susținerea examenelor. Cât despre reluarea cursurilor, să se grăbească responsabil, adică moderat”, susţine Remus Pricopie.

Citește și: Monica Anisie: Examenele naționale se vor ține. Ne gândim la niște soluții mai simplificate pentru probele de competențe de la Bacalaureat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.