Jurnalul unei învățătoare: O zi de școală începută la un ceai, cu jocuri de cunoaștere și dorințe pentru noul an

0

Crezi în visele tale! Este unul dintre răspunsurile date de elevii de clasa a IV-a de la o școală din București, atunci când au fost provocați de învățătoarea lor, Mihaela Mirela Șerban, în prima zi de școală, după vacanța de iarnă, să scrie care este deviza lor în viață. Răspunsurile au impresionat-o pe învățătoare și au făcut-o să realizeze că are ”de-a face cu niște oameni mari de acum, oameni cu personalitate, fiecare special prin felul său de a fi”. Mihaela Mirela Șerban le-a pregătit, luni, copiilor o zi ”altfel” la școală. Orele au început cu un ceai și au continuat cu jocuri în care copiii s-au descoperit unii pe alții, au făcut ”bilanțul” anului trecut și și-au exprimat dorințele pentru noul an. Pe scurt, o zi pe placul copiilor și ”un start bun” într-un semestru lung, cu multă materie de parcurs și cu un examen național de susținut.

Mihaela Mirela Șerban a relatat, pe blogul personal, în Jurnalul său de învățătoare, cum s-a desfășurat prima zi la școală după revenirea elevilor din vacanță:

”Cum să ai un start bun în 2020 la școală?
 
Despre 2020-ul nostru 

Începutul de semestru se anuntă unul lung, cu multă materie de parcurs, o Evaluare Natională si emoții la final de ciclu primar. Încă o generatie de-a mea asteaptă să îsi ia zborul către tainele nestiute încă (oare??) ale gimnaziului.

Astăzi, am vrut să fie altfel, o încălzire pentru ceea ce va urma, asa că am petrecut câteva ore pline de sens timp în care copiii au pierdut notiunea orei după oră, spunând că nu si-au dat seama cât de repede a trecut ziua.

Ne-am început dimineata prin a ciocni un pahar (cu ceai) în cinstea anului care a sosit si ne-am făcut urările specifice.

Tot la un ceai si un biscuit am trecut în revistă bilantul anului trecut, mi-a placut tare mult răspunsul unui elev la cerinta ”Scrie un lucru pe care l-ai făcut anul trecut”, acesta răspunzând ”Am făcut oamenii fericiti”. După ce am discutat despre bilanț, am trecut repede la rezolutiile pentru 2020. Fiecare si-a notat obiectivele pe care si le-a propus pentru 2020, iar cine a fost mai curajos le-a împărtăsit cu restul colegilor.

Unii dintre ei spuneau că nu stiu ce vor de la noul an sau că nu stiu ce să scrie la rubrica „un lucru pe care nu-l vor mai face”, asa că exercitiile de autocunoastere „Cartea mea de vizită” si „Scutul meu” au fost potrivite pantru a-i ajuta pe copii sa se descopere pe ei însisi dar si pe ceilalti. Atât „Cartea mea de vizită” cât si „Scutul meu” au avut ca cerintă să îsi scrie calitătile. Nu au reusit să îsi scrie toti calitătile din prima, dar cu ajutor au înteles ce înseamnă calitate si ce înseamnă aptitudine. La cerinta ce îti place să faci si la ce te pricepi cel mai bine, au descoperit că au lucruri în comun: fac sport si le plac jocurile video. I-am provocat să îsi scrie deviza lor în viată, iar răspunsurile lor au fost uimitoare. Răspunsuri precum :

„Ai răbdare oriunde și oricând.”
„Crezi în visele tale!”
„Prietenul la nevoie se cunoaste.”
„Totul se obtine prin muncă.”
„Munca bate talentul.”
„Când gresesc la un lucru stiu că data viitoare îl voi face mai bine.”
„Nu dai, nu primești.”
„În centrul fiecărei dificultăți se află o oportunitate.”

….. m-au făcut să realizez că am de-a face cu niste oameni mari de acum, oameni cu personalitate, fiecare special prin felul său de a fi, fiecare evoluând si crescând sub ochii mei.

„Scutul meu” a avut o rubrică la fel de provocatoare : „Talentul meu ascuns”. Au fost încântați sa-si dea seama că talentul lor ascuns este lucrul la care se pricep cel mai bine. Cei care au dorit si-au prezentat cartea si scutul. Am prezentat si eu cartea si scutul meu.

Cineva mi-a luat-o înainte si a spus că talentul meu este predatul, însă le-am mărturisit că mi-am descoperit un talent ascuns, îmi plac dansurile latino. Au fost foarte încântati de împărtăsirea mea si au început cu întrebările: de cât timp practic, particip la vreun concurs etc. 

Din feed-backul lor pare că a fost o zi frumoasă, cu sens si le-a plăcut că au descoperit mai multe unii despre altii. O fetită a sugerat să mai facem în altă zi, când avem timp, o activitate ca cea de azi, una în care colegii să scrie unii despre alții ce calităti vad la ei. De ce să facem în altă zi? Să facem acum! Propunerea a venit tocmai la fix pentru a încheia ziua cu o stare de bine avansată. Si i-am provocat să scrie, pe rând, pe o coală de hârtie pe care am lipit-o la fiecare pe spate o calitate, astfel încât toți să aibă ocazia să scrie despre fiecare coleg cum îl vede. Am intrat si eu în joc si m-am ales cu câteva calităti.”

Foto: înv. Mihaela Mirela Șerban

Citește și: În clasa învățătoarei care primește cele mai frumoase mesaje de la elevii săi. Copiii spun că este ”grozavă”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.