Hackatonul pentru Educație: Echipa câștigătoare a creat o aplicație mobilă pentru stimularea învățării socio-emoționale

0
Foto: Asociația GO-AHEAD

Asociația GO-AHEAD a organizat, în perioada 3-4 octombrie 2019, la București, Hackatonul de 24 de ore, Education 4.0, dedicat identificării de soluții digitale care să dezvolte competențele socio-emoționale necesare tinerilor pentru adaptarea la provocările secolului 21.

Peste 30 de participanți, împărțiți în patru echipe, au concurat pentru obținerea primului loc și accederea în etapa internațională de jurizare a soluțiilor care contribuie la dobândirea de noi competențe digitale și transformarea educației viitorului, se arată într-un comunicat de presă al organizatorilor.

Ideile prezentate s-au bazat atât pe identificarea unor soluții de îmbunătățire a unor sisteme sau platforme educaționale existente, cât și pe soluții inovatoare care pot sta la baza educației viitorului. Toate cele patru echipe au prezentat idei de îmbunătățire a utilizării tehnologiilor pentru predare și învățare, comunicare și dobândirea de noi competențe socio-emoționale”, precizează sursa citată.

Câștigătoare a fost declarată echipa condusă de Loredana Manasia și Andrei Pîrvan, lectori la Universitatea Politehnica din București, care a propus o aplicație mobilă gamEmotion.

”Aplicația are ca scop stimularea învățării socio-emoționale (SEL) la elevi și profesori prin învățare secvențială, în care profesorii și elevii pot decide împreună planul de învățare, folosind două strategii instructive esențiale: gamificarea și povestirea. Aplicația se bazează pe o pedagogie inovatoare, prin care profesorul poate atribui misiuni educaționale individuale, atingând obiectivul învățării personalizate, iar elevii, prin activități de colaborare, pot atribui misiuni educaționale profesorilor lor”, se menționează în comunicat.

Juriul a fost format din specialiști în educație și IT, oameni de afaceri și business angels, care au analizat și selectat ideea cu cel mai mare potențial, din punct de vedere al fezabilității, gradului de inovare și impactului asupra viitorului educației.

„Prin implicarea noastră în organizarea DigiEduHack în București, ne-am propus să identificăm și să consolidăm o comunitate de oameni creativi, ce provin din medii diferite, care împreună sunt dispuși să se implice și pe viitor, în dezvoltarea de soluții inovative bazate pe utilizarea tehnologiei în educație. Toți participanții la DigiEduHack – Education 4.0 au fost foarte implicați și am convingerea că ideile lor au potențialul de a deveni soluții de succes în viitor”, a declarat Alexandra Bălșeanu, Președintele Asociației Go-Ahead.

DigiEduHack este o inițiativă a Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT), ca parte a Planului de acțiuni pentru educația digitală propus de Comisia Europeană, gestionată de Climate-KIC și coordonată de Universitatea Aalto din Finlanda. DigiEduHack are ca obiective: facilitarea dialogului între categorii diferite de persoane interesate de viitorul educației și promovarea ideilor acestora, identificarea și promovarea tendințelor cheie din educație, generate de transformarea digitală și identificarea unor posibile soluții inovative la cele mai importante provocări din domeniul educațional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.